۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82774990
T T
۰ نفر
دادستان كل كشور:بايد به قوه قضاييه صددرصد انقلابي نزديك شويم

تهران - ايرنا - دادستان كل كشور خواستار تقويت روحيه بسيجي و انقلابي در دستگاه قضايي شد و گفت: بايد با تلاش و همت بسيجي وار، روز به روز به قوه قضاييه صد در صد انقلابي نزديك شويم.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت الاسلام والمسلمين جعفر منتظري دادستان كل كشور صبح امروز (دوشنبه) در نشست معاونان عقيدتي سياسي و جمعي از فرماندهان بسيج قوه قضاييه با تبريك ميلاد حضرت مسيح( ع) وتبريك ولادت حضرت عبدالعظيم حسني (ع)، به نقش و جايگاه ولي فقيه در نظام اسلامي و لزوم ولايت پذيري محض از ولي فقيه اشاره كرد و گفت: هر كسي بايد در هر مقام و جايگاهي كه هست يك ملاك و معيار حركت براي خودش داشته باشد تا بتواند با تكيه بر او در مسيرهاي سخت و دشوار زندگي از خطر انحراف و لغزيدن رها و دور شود.
دادستان كل كشور با قرائت برخي آيات و روايات مربوط به جايگاه امامت و ولايت در اسلام، اظهاركرد: خداوند تكميل دين را توام با پذيرش ولايت دانسته است و در واقع اسلام منهاي ولايت كامل نيست و دين اسلام، اين نعمت الهي، وقتي كامل مي شود وموجب كمال مي شود كه با ولايت پذيري همراه باشد.
منتظري با تاكيد بر اينكه ' البته تبعيت از ولايت فقيه تنها به حرف و گفتار نيست و در عمل بايد تبلور يابد' به حديثي از امام صادق ( ع ) درباره ويژگي هاي يك شيعه واقعي نيز استناد كرد و گفت: كسي كه مدعي تبعيت از ولايت فقيه است و ولي فقيه را رشحه اي از رشحات امام معصوم مي داند بايد همواره به شاخص ها و ويژگي هاي يك پيرو واقعي و يك بسيجي تابع ولي فقيه كه در كلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بر آن تاكيد شده است توجه جدي و هميشگي داشته باشد.
وي تبعيت از ولي فقيه را داراي زيربنا و حجت شرعي دانست و ادامه داد: مهمترين ويژگي بسيج و بسيجي همين تبعيت محض از ولي فقيه است.
اين مقام قضايي با تاكيد بر ضرورت توجه جدي به تقويت روحيه بسيجي و انقلابي در دستگاه قضايي كه خواسته مهم مقام معظم رهبري است گفت: صادقانه و واقع بينانه اگر بخواهيم نگاه كنيم بايد بگوييم كه قوه قضاييه هنوز با صدر درصد انقلابي بودن فاصله دارد و كسي كه بايد اين روحيه را در دستگاه قضايي تقويت و به آن كمك كند نيروي خالص بسيجي است؛ چون صد در صد انقلابي بودن تاكيد و خواسته مقام معظم رهبري از دستگاه قضايي است كه در باره هيچ نهاد ديگري از سوي ايشان به اين صراحت مطرح نشده است، بنابر اين اين موضوع براي ما حجت است.
دادستان كل كشور تصريح كرد: قاضي و كارمند انقلابي هيچگاه خود را در معرض لغزش و خطا و دريافت رشوه، سفارش و توصيه قرار نمي دهد و همواره با قاطعيت در مقابل آن مي ايستد.
منتظري با طرح اين پرسش كه' چقدر توانسته ايم روحيه بسيجي را در دستگاه قضايي و جامعه گسترش دهيم' اظهار كرد:بايد ببينيم چه مسيري را بايد برويم و چه برنامه اي را اجرا كنيم كه چهره دستگاه قضايي چهره مطلوب تري باشد و بتوانيم در مقابل اين همه هجمه و توطئه اي كه عليه دستگاه قضايي مي شود تا چهره قوه قضاييه را نامطلوب جلوه دهند، چهره خوبي از اين دستگاه را به جامعه نشان دهيم.

**كساني با دروغ قصد ضربه زدن به دستگاه قضايي را دارند
دادستان كل كشور در ادامه در توضيح برخي هجمه ها و سخنان عليه دستگاه قضايي از سوي برخي افراد كه امروز نقش اپوزسيون را دارند، گفت: كساني با بزرگ بيني و دروغ هاي مخرب قصد دارند به دستگاه قضايي ضربه وارد كنند. عده اي هم ماموريت دارند دستگاه هاي منصوب رهبري را بكوبند.
وي تاكيد كرد: شما ببينيد رسانه هاي بيگانه چقدر دستگاه هاي منصوب رهبري را مي كوبند و انواع واقسام دروغ ها و تهمت ها را به اين دستگاه ها از جمله قوه قضاييه نسبت مي دهند؟
منتظري گفت:البته نمي گوييم در قوه قضاييه و دستگاه هاي ديگري كه منصوب رهبري هستند اشكال و ضعف نيست اما ببينيد كه چگونه اين دستگاه ها را سيبل كرده و آماج حملات خود قرار داده اند.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: در چنين شرايطي وظيفه شما بسيجيان بسيار سنگين است و بايد تلاش كنيد هرچه قدر مي توانيد مجموعه دستگاه قضايي را به سمت انقلابي بودن سوق و روحيه بسيجي را توسعه دهيد.
اجتمام**٧٣٢٩ **1569
خبرنگار: ليلا اسماعيل نژاد ** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه