۴ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82774859
T T
۰ نفر
550 زنداني جرائم غيرعمد در كهگيلويه و بويراحمد چشم انتظار كمك خيرين

گچساران- ايرنا- مدير كل زندان‌ها و نائب رئيس ستاد ديه كهگيلويه و بويراحمد گفت: 550 نفر از زندانيان جرائم مالي و غير عمد در زندان‌هاي اين استان چشم انتظار كمك‌هاي خيرين و مردم نوع دوست و نيكوكار براي آزادي از بند هستند.

اسماعيل جمياري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد افراد به دليل پرداخت نكردن جرائم غير عمد شامل مهريه، ديه و بدهي مالي در زندان‌هاي استان كهگيلويه و بويراحمد محبوس هستند.
159 زنداني غير عمد در سطح زندان‌ها و كانون‌هاي اصلاح و تربيت اين استان امسال با كمك افراد خير، و نيز حمايت‌هاي مالي ستاد ديه كشور از زندان رهايي يافتند.
اين افراد كه به دلايلي مانند ناتواني در پرداخت ديه يا مهريه در زندان به سر مي‌بردند با پرداخت 28 ميليارد ريال به آغوش خانواده‌هاي خود بازگشتند.
وي اظهار كرد: زنداني بودن افراد به علت جرائم غير عمد آسيب اجتماعي بوده و اثرات زيانباري بر خانواده اين دسته از زندانيان دارد و بايد با فراهم كردن زمينه آزادي اين زندانيان از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن جلوگيري كرد.
جمياري ابراز كرد: از اين تعداد زنداني جرائم غير عمد بيش از 60 نفر در زندان گچساران هستند.
مدير كل زندان‌ها و نائب رئيس ستاد ديه كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: در سال 1396 فعاليت ستاد ديه استان چشمگير بوده و چنانچه بانك‌هاي عامل همكاري بيشتري را در زمينه تسهيل در پرداخت وام با ستاد ديه داشته باشند آزادي زندانيان جرائم غير عمد در اين استان افزايش خواهد يافت.
وي فرهنگ سازي و اطلاع رساني عمومي در خصوص جرائم غير عمد را از عوامل مؤثر در كاهش جمعيت كيفري دانست و افزود: توصيه به خانواده‌ها به عدم قرار دادن مهريه‌هاي سنگين و توجه در صدور چك‌هاي بلامحل از ديگر راه كارهاي كاهش جمعيت كيفري زندانيان جرائم غيرعمد است.
جمياري ادامه داد: در سه زندان‌ استان امكان ادامه تحصيل از ابتدا تا رسيدن به بالاترين مراتب علمي و نيز حرفه آموزي در رشته مختلف فني و حرفه‌اي براي محكومان فراهم شده است.
سال گذشته 123 نفر زنداني جرائم غيرعمد با مبلغ 41 ميليارد ريال از زندان آزاد شدند.
سال گذشته بيش از 300 زنداني غير عمد در سه زندان‌ اين استان بودند.
210 زنداني در كهگيلويه و بويراحمد حافظ يك تا 9 جزء قرآن كريم هستند.
ارائه آموزش‌هاي مهارتي به زندانيان جزء برنامه‌هاي مستمر در اين استان است كه به‌صورت فصلي برگزار مي‌شد.
خبرنگار: مريم صيادي** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي
2080/6110