۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82769256
T T
۰ نفر
بنگاه های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام به بورس واگذار می شود

تهران- ایرنا - رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌كه درهیچ كاری نیت ماندگاری نداریم گفت: شركت های باقی مانده تحت پوشش این ستاد به مردم و بورس واگذار می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در جشن افتتاح هزارمین مدرسه‌ بركت با بیان این‌كه 10 سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشكیل بنیاد بركت می‌گذرد، گفت‌: فعالیت ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز 42 خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.
وی با بیان این‌كه اشتغال‌زایی محوری‌ترین كار ماست و تاكنون 322 طرح اقتصادی در مناطق محروم ایجاد و از 170 مورد خارج شدیم، گفت: در حوزه‌ سلامت در حال بیمارستان‌سازی و تكمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام هستیم.
مخبر با اشاره به این‌كه قرارداد ساخت 21 هزار و 500 مسكن را با مشاركت بنیاد مسكن منعقد كردیم كه 60 درصد آن‌ها تحویل شده است، اظهار كرد: 60 هزار نسخه‌ بیماران سرطانی را پرداخت و 60 هزار وام قرض‌الحسنه اعطا شده و هم‌چنین سه هزار زوج نابارور را برای درمان تحت پوشش قرار دادیم كه تاكنون 110 كودك از زوحین نابارور به دنیا آمده‌اند.
وی ادامه داد: در باره كاشت حلزون شنوایی برای درمان كودكان ناشنوا فعالیت خوبی داشته‌ایم و امروز تعداد زیادی از كودكان شنوایی خود را به دست آورده‌اند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح كرد: باید به اصل 44 و اقتصاد مقاومتی توجه كنیم كه عصاره‌ آن این است كه كار را به دست مردم بدهیم. در كشور مشكل تصمیم‌گیری و شجاعت و جسارت در كار وجود دارد.
مخبر گفت: اگر روزی در كشور دستگاه‌ها را به علت كارهای نكرده بازرسی كنند، معلوم می‌شود كارهای نكرده به مراتب بیش‌تر است و باید بیش‌تر به آن ایراد گرفت. متأسفانه از مدیری كه می‌آید و بعد از 10 ماه با توجه به امكانات موجود درباره‌ كارهای نكرده‌اش سؤال نمی‌كنند و نتیجه این می‌شود كه منابع كشور معطل می‌ماند.
وی با بیان این‌كه در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد بركت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو انجام شده است، اظهاركرد: ما ظرفیت‌های كشور را برای عمران و آبادانی به‌كار گرفته‌ایم.
وی تأكید كرد: فعالیت در آموزش و پرورش هزینه نیست و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن باید انجام شود و باید به شكل اصولی سرمایه‌گذاری شود.

** هیچ كدام از مدارس بركت در زلزله كرمانشاه آسیب ندید
مدیرعامل بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، همچنین در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یك هزارمین مدرسه‌ بركت كه با حضور رئیس دفترمقام معظم رهبری برگزار شد، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنای تشكیل بنیاد بركت ‌از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شد و امروز شاهد افتتاح هزارمین مدرسه به همراه 76 مدرسه‌ دیگر با 600 كلاس درس و 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.
عارف نوروزی افزود: مدارس بركت از آزمون‌های زلزله در كرمانشاه و ارسباران موفق بیرون آمدند و در روستاهایی كه تا هشتاد درصد تخریب شد، شیشه‌ای از مدارس بركت نشكست.
وی با اشاره به این‌كه كار محكم و اصولی ماندگار است و به دیگران می‌آموزد ساخت‌ و سازهای این‌چنینی با رعایت استانداردهای لازم را مدنظر قرار دهند، اظهاركرد: 10 سال گذشت و كار بركت منحصر به ساخت مدارس نشد، راه‌سازی، پل‌سازی، كمك به محرومین، مسجدسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت مسكن محرومین و ده‌ها فعالیت اجتماعی دیگر نیز هم‌زمان انجام گرفت.
نوروزی ادامه داد: امروز بنیاد بركت بستر مناسبی برای انجام خدمات گسترده در حوزه هایی است كه نیازمند توانمندسازی اقتصادی بیشترند. ما راهی به بلندای معرفت و دانایی كه با نور و بركت عجین شده را طی كردیم و عهد بستیم تا محرومیت را از چهره‌ی ایران پاك كنیم، عهد بستیم هزار روستا آباد شود و اینك در حال عبور از این هزارها هستیم.
وی افزود: امروز بنیاد بركت نامی عجین شده با عشق و همت و به وسعت ایران اسلامی است و امیدواریم شایستگی داشته باشیم و این راه پربركت را شتابان ادامه دهیم.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی
۰ نفر