۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82765095
T T
۰ نفر
رسيدگي به يك هزار و 982 پرونده تخلف كالا و خدمات در ايلام

ايلام - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي ايلام گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون به يك هزار و 982 پرونده تخلف در حوزه كالا و خدمات اين استان رسيدگي شده است.

نعمت الله بيرانوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طي مدت ياد شده يك هزار و 944 پرونده در اين حوزه كه بيشتر شامل عدم درج قيمت ، گران فروشي ، كم فروشي و رعايت نكردن مسائل بهداشتي بود، تشكيل شده است كه تمامي آنها مورد رسيدگي قرار گرفت و با احتساب مختومه شدن 38 پرونده از قبل با تلاش شعب به يك هزار و 982 پرونده رسيدگي شده است.
وي افزود: متخلفان پس از رسيدگي به پرونده ها به پرداخت پنج ميليارد و 761 ميليون و 71 هزار ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شده اند.
مديركل تعزيرات حكومتي ايلام يادآور شد: امسال يك ميليارد و 727 ميليون و 944 هزار ريال از جرائم در نظر گرفته شده براي متخلفان حوزه كالا و خدمات در اين استان وصول شده است.
بيرانوند گفت: شعب سيار اين اداره كل نيز طي مدت ياد شده در قالب 428 گروه يك هزار و 111 مركز را مورد نظارت و بازرسي قرار دادند كه در نتيجه اين بازرسي ها 218 واحد داراي تخلف شناسايي شدند كه پس از تشكل پرونده و رسيدگي به پرداخت 968 ميليون ريال جريمه محكوم شدند.
وي اضافه كرد: بازارهاي هدف با همكاري دستگاه هاي نظارتي ساير ارگان ها بطور مستمر مورد رصد قرار مي گيرند تا ضمن پيشگيري از بروز تخلفات و حمايت از حقوق مصرف كنندگان بتوانيم اقلام مورد نياز مردم را با قيمت منصفانه در اختيار شهروندان قرار گيرد و از هرگونه سوء استفاده افراد خاطي جلوگيري شود.
وي تاكيد كرد: چهار شعبه بدوي در ايلام و چهار شعبه نيز در شهرستان هاي سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف هاي حوزه تعزيرات حكومتي رسيدگي مي كنند و رسيدگي به پرونده ها واصله در شهرستان هاي ايوان و ملكشاهي در شعبه ايلام، شهرستان سيروان در شعبه سرابله و شهرستان هاي بدره و آبدانان نيز در شعبه دره شهر انجام مي شود.
خبرنگار و منتشر كننده: حسن كهزاديان
6119

سرخط اخبار استان‌ها