طرح نورد 600 هزار تني فولاد كاوه اروند در خرمشهر به بهره برداري رسيد

آبادان - ايرنا - با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري طرح نورد 600 هزار تني فولاد كاوه اروند در خرمشهر با هدف توليد 480 هزار تن ميلگرد و 120 هزار تن مفتول در سال به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا اين كارخانه كه يكي از بزرگترين و پيشرفته ترين كارخانجات توليد ميلگرد در كشور است به صورت مستقيم براي 220 نفر و غيرمستقيم در حدود 2 هزار نفر شغل ايجاد مي كند.
مساحت كل زمين شركت فولاد كاوه اروند 220 هكتار و مساحت زمين اختصاصي كارخانه نورد 12 هكتار است.
نزديكي اين كارخانه به آب هاي آزاد و مجاورت آن در نزديك كشور عراق و احداث آن در منطقه آزاد اروند، شرايط ويژه اي را براي اين كارخانه به وجود آورده است، كه هزينه حمل و نقل پايين، امكان صادرات به كشور عراق و ورود ارز به كشور و نيز برخورداري از معافيت هاي مالياتي از جمله مزاياي ارزشمند اين طرح صنعتي است.
معاون اول رئيس جمهوري بعدازظهر دوشنبه براي سفري 2 روزه و به منظور بهره برداري از چند طرح مهم اقتصادي در راس هياتي وارد خوزستان شد.
بهره برداري از فولاد شادگان، فولاد كاوه، پروژه آلومينيوم كاوه مسجد سليمان، آغاز كار ساخت مجتمع پترو پالايش مسجد سليمان ، شركت در نشست شوراي اداري و نشست اقتصاد مقاومتي در اهواز از جمله برنامه هاي سفر معاون رييس جمهوري به خوزستان است.
3105/7165/ 6037
خبرنگار : عدنان جواهري ** تنظيم: حميدرضا ترابي فرد ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها