۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۳
کد خبر: 82760028
T T
۰ نفر
رئیس قوه قضاییه: آمار زندانیان صدهزار نفر كاهش یافت/ اقدام ترامپ سرپوش برشكست های منطقه ای آمریكاست

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش های رئیس سازمان زندانها راجع به كاهش ورودی زندانیان در كشورگفت: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و كاهش جمعیت كیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندانها كاسته شده و موجودی زندانها نیز به 217 هزار نفر كاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به حمایت سازمان زندانها از خانواده های زندانیان با وجود عدم تكلیف این سازمان، اظهاركرد: 22هزار و500 خانوار تحت پوشش حمایتی سازمان زندانها قرار دارند كه بسیاری از مشكلات آنها از قبیل اعتیاد، طلاق و برخی آسیب های دیگر توسط سازمان زندانها مورد بررسی قرار گرفته واقدامات صیانتی در مورد آنها انجام شده است. علاوه براین برای این خانواده ها كلاس های آموزشی برگزار می شود كه با شرایط خود به خوبی مواجه شوند و بتوانند مشكلات خود را به شكل صحیحی برطرف كنند.

**642 نفر از فرزندان خانواده زندانیان توسط سازمان زندانها به تحصیل بازگشته اند
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حمایت سازمان زندانها ازهشت هزار و 31 خانواده زندانی دارای شرایط ویژه نظیر دارا بودن فرزند معلول، داشتن بیمار صعب العلاج ، زندانی بودن پدر و مادر، دارا بودن بیمار مبتلا به اختلال روانی، داشتن سرپرست معتاد و ... گفت: علاوه بر این موارد، 642 نفر از فرزندان زندانیان ترك تحصیل كرده بودند كه با تلاش سازمان زندانها به تحصیل بازگشتند. همچنین برای 66000 خانواده افراد زندانی، انواع خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین مساعدت های نقدی و غیرنقدی به همراه ارائه خدمات مشاوره ای و تهیه جهیزیه صورت گرفته است كه جای قدردانی و تشكر دارد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به یكی دیگر از اقدامات مهم سازمان زندانها اظهار كرد: این سازمان برای گروه قابل توجهی از افراد دارای محكومیت كه به طور ثابت در زندان هستند، ایجاد اشتغال كرده است كه بخشی از درآمد آن در اختیار خانواده این زندانیان قرار می گیرد.
«همچنین كارهای فرهنگی بسیار ارزشمندی درحوزه های قرآنی، كتابخوانی و تحصیل در حال انجام است كه امیدواریم با مساعدت دولت و تخصیص اعتبارات مناسب، وضعیت زندانها چه به لحاظ فضای فیزیكی و خدمات بهداشتی و چه از نظر انجام امور فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی و حمایتی ارتقا یابد زیرا معتقدیم یكی از اهداف اصلی مجازات حبس، بهبود شرایط محكوم و آماده ساختن او برای یك زندگی سالم است».
آیت الله آملی لاریجانی با قدردانی از تلاشهای رئیس سازمان زندانها و همچنین سایر زیرمجموعه های دستگاه قضایی بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق و مناسب از اقدامات صورت گرفته تأكید كرد وگفت: من از مسئولان سازمانها و مراكز تابعه قوه قضاییه، دادگستریها و سایر مجموعه ها نظیر دیوان عدالت اداری، دیوان عالی كشور و ... می خواهم كه در غیر از هفته قوه قضاییه نیز با مردم صحبت كنند و آنها را در جریان خدمات و اقدامات صورت گرفته در این بخش ها قرار دهند زیرا گاهی اوقات سیاه نمایی هایی برخلاف واقع و به دور از انصاف صورت می گیرد كه سبب ناامیدی های بلاوجه می شود.

** اقدام ترامپ درمورد قدس سرپوشی برشكست های منطقه ای آمریكاست
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه این جلسه اقدام رئیس جمهور آمریكا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی نابخردانه توصیف كرد و گفت: این كار به جای آنكه كاشف از اقتدار و قدرت آمریكا و رژیم صهیونیستی باشد نشان می دهد كه آنها برای پوشاندن ضعف ها و شكست های خود در منطقه دست به هر كاری می زنند.
وی با اشاره به نكته ای دیگر از اقدام اخیر آمریكا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیان داشت: در ماهها و سالهای اخیر، آمریكا و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به كار گرفتند كه مسئله فلسطین را برای جهان اسلام از اولویت ساقط كنند كه خلق داعش نیز در راستای همین پروژه بود؛ در حالی كه این موضوع، مسئله اساسی جهان اسلام است زیرا بخشی از سرزمین های اسلامی توسط یك رژیم فاسد، غصب شده است و مسلمانان نمی توانند از این موضوع چشم پوشی كنند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این كه علاوه بر این، قدس قبله اول مسلمانان بوده و برای همه جهان اسلام دارای تقدس است، ادادمه داد: برهمین اساس اشغال فلسطین و توهین به شعائر دینی مسلمانها همواره مسئله اول جهان اسلام بوده است اما آمریكا و رژیم صهیونیستی بارها تلاش كرده اند كه این موضوع را به عقب برانند تا در اولویت نباشد. امروز به یُمن اقدام نابخردانه ترامپ، بار دیگر مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شد و مسلمانان و حتی حكومت هایی كه بعضاً در برخی مسائل با آمریكا همراه بوده اند، نفرت و انزجار خود را از این اقدام اعلام كرده اند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به خیزش خودجوش مردم برخی كشورهای اسلامی و همچنین ساكنان سرزمین های اشغالی، افزود: جهان اسلام هرگز اجازه نخواهد داد كه این آب به راحتی از گلوی ترامپ و هم پیمانان صهیونیستی او پایین برود. مسلمانان در مقابل این اقدام مقاومت خواهند كرد و بار دیگر با نشان دادن یكپارچگی خود، آمریكا را هرچه بیشتر منزوی خواهند ساخت.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه ابعاد گسترده شكست آمریكا و رژیم صهیونیستی در منطقه هنوز برای بسیاری آشكار نشده است، افزود: از آنچه كه در گزارش های صاحبنظران مسائل منطقه ای منعكس شده است در می یابیم كه ابعاد شكست آمریكا و پیشرفت جبهه مقاومت، از الطاف خفیه الهی بوده است زیرا دولت آمریكا طی سالهای اخیر بیش از 2000 میلیارد دلار در منطقه هزینه كرده و این عدد افزون بر كمك هایی است كه از جانب برخی كشورهای منطقه نظیر عربستان، امارات و ... صورت گرفته است.
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: آنها چنین هزینه گزافی را پرداخت كردند تا با خلق داعش واقدامات دیگر به مقابله با جبهه مقاومت بپردازند، در جهان اسلام تنش ایجاد كنند و چهره اسلام را مشوه سازند اما امروز می بینند كه همه این هزینه ها بی فایده بوده و دستشان خالی است.

** می خواستند تا پشت مرزهای ایران پیشروی كنند اما امروز ایران پشت مرزهای آنهاست
رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه آمریكا، رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه ای آنها در تلاش بودند كه جمهوری اسلامی را محدود كنند، اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران با دعوت برخی كشورها از جمله عراق، سوریه و لبنان به یاری برادران خود شتافت و بر خلاف تخیل آمریكا، رژیم صهیونیستی و اذناب منطقه ای آنها كه می خواستند تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی پیشروی كنند، امروز جمهوری اسلامی پشت مرزهای رژیم صهیونیستی ایستاده است و البته طبیعی است كه این برایشان قابل تحمل نیست.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح برخی كشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق در قالب ارتش منظم و نیروهای مردمی، این امر را نعمت و فرصتی بزرگ برای این كشورها دانست، اظهاركرد: با مقایسه دوران اولیه حضور داعش در منطقه و تاخت و تاز این گروه تروریستی ـ تكفیری با زمان حاضر مشاهده می كنیم كه اقتدار جبهه مقاومت بسیار افزایش یافته است و آمریكا و رژیم صهیونیستی نمی توانند تحمل كنند كه با صرف آن هزینه های كلان و تلفاتی كه نیروهای نظامی شان متحمل شدند، امروز جمهوری اسلامی مقتدرتر از هر زمان دیگر در منطقه حضور دارد لذا باید این شكست ها و ناكامی ها را به نحوی بپوشانند كه اقدام اخیر ترامپ و همچنین افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی بخشی از تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر این ضعف هاست.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه استیصال آمریكا و رژیم صهیونیستی در این ماجرا به وضوح قابل مشاهده است، بر لزوم تلاش برای حفظ اقتدار جبهه مقاومت در منطقه تأكید كرد و گفت: یكی دیگر از نكاتی كه در اقدام اخیر آمریكا نهفته است، همان ویژگی دولتمردان این كشور است كه بارها تكرار شده و آن عدم پایبندی به مذاكرات، توافقات و قطعنامه های بین المللی است. این موضوع بار دیگر نشان داد كه آمریكاییها در هیچ جبهه ای قابل اعتماد نیستند و به قطعنامه های سازمان ملل تا زمانی پایبندند كه به نفعشان باشد اما اگر این قطعنامه ها به ضرر آنها یا در حمایت از كشورهایی باشد كه با رژیم صهیونیستی مقابله می كنند، به هیچ عنوان به آنها پایبند نخواهند بود.
اجتمام/1724/3377
تنظیم : سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه