۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82759051
T T
۰ نفر
مشاور وزیر امورخارجه: دانشجویان قشر پیشرو در سیاست هستند

زاهدان- ایرنا- مشاور وزیر امور خارجه در جمع دانشجویان دانشگاه زابل گفت: دانشجویان قشر پیشرو در تمام عرصه ها به ویژه سیاست هستند.

به گزارش ایرنا حسین شیخ الاسلام عصریكشنبه در آیین روز دانشجو در سرسرای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشگاه زابل اظهارداشت: برای نخستین بار شعار مرگ بر آمریكا در 16 آذر سال 1332 با جنبش دانشجویان علیه سیاست های غلط رژیم شاهنشاهی ایران آغاز شد و همچنان بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.
وی افزود: تمدن غرب بر سه پایه حقوق بشر، دموكراسی و قانون مداری خود را معرفی می كند و با این شعارها اهداف زشت خود را در دنیا پیش می برد.
مشاور وزیر امورخارجه و سفیر سابق ایران در سوریه تصریح كرد: در جنگ جهانی دوم با وجود اینكه آمریكا می دانست ژاپن تسلیم شده اما بمب شیمیایی خودش را در شهرهای هیروشیما و ناكازاكی انداخت تا آن فاجعه های عظیم را شكل دهد.
وی گفت: آمریكا برای تبدیل شدن به اقتصاد قدرتمند دنیا، دلار را به عنوان واحد پول جهانی معرفی كرد تا به چپاول، استعمار و جنگ افروزی خودش بیشتر از قبل ادامه دهد.
شیخ الاسلام تاكید كرد: در چهار دهه اخیر تحت نظارت ولایت فقیه و با تجلی مردم سالاری دینی، وحدت كلمه و اجتماع زیر سایه پرچم توحید و اسلام راه سلطه گری استكبار بر ایران اسلامی بسته شد و امروزه از این كشور به عنوان كانون تحولات خاورمیانه و دنیا یاد شود.
رئیس دانشگاه زابل نیز در این آیین اظهارداشت: حركت بزرگ دانشجویان در 16 آذر 1332 نشان از ایمان، آزادی و عدالت خواهی آنان داشت كه به عنوان اسوه های استكبار ستیزی در تاریخ معرفی شدند.
موسی بهلولی افزود: روحیه دانشجویان آرمان خواهی، عدالت طلبی و شجاعت است.
وی گفت: بیكاری، ترویج دروغ، تهمت، بی قانونی، فساد و اختلاس از جمله معضلات اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه است كه حضور فعال و نگاه بیدار دانشجویان در مواجهه با این اتفاقات تعیین كننده است.
به گزارش ایرنا آیین روز دانشجو با حضور مشاور وزیر امورخارجه و سفیر سابق ایران در سوریه، رئیس دانشگاه زابل و شماری از مسئولان و دانشجویان در سرسرای دانشگاه زابل برگزار شد.
اجرای رقص شمشیر محلی سیستان، شعرخوانی، سخنرانی 2 دانشجوی نخبه فرهنگی و علمی، اجرای گروه موسیقی و تجلیل از دانشجویان برتر از مهمترین برنامه های اجرایی این مراسم بود.
7317**3042**6081 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر