۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82757498
T T
۰ نفر
وزيرمعدن وانرژي صربستان، ايران رااز مهمترين تامين كنندگان نفت و گاز در جهان خواند

بلگراد - ايرنا - وزير معدن و انرژي صربستان در ملاقات با رئيس كل سازمان توسعه تجارت كشورمان ايران را از جمله مهم ترين تامين كنندگان نفت و گاز در جهان توصيف كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، 'مجتبي خسرو تاج' رئيس‌كل سازمان توسعه تجارت ايران و 'آلكساندر آنتيج' وزير معدن و انرژي صربستان در اين ديدار بر تبادل دانش فني و اجراي پروژه‌هاي مشترك زمين شناسي بين دو كشور تاكيد كردند.
خسرو تاج در اين نشست با اشاره به ذخاير غني معدني و توليدات محصولات نفتي متنوع در ايران اظهار داشت: زمينه هاي متعددي براي توسعه همكاري ها بين دو كشور در حوزه اكتشاف و استخراج معادن، فرآوري محصولات معدني شبيه به مس، سرب و روي و همچنين توليد انرژي وجود دارد كه لازم است از اين زمينه ها براي ارتقاي سطح همكاري هاي موجود تجاري و بازرگاني فيمابين استفاده كرد.
آنتيج، وزير معدن و انرژي صربستان نيز دراين ملاقات، ايران رااز جمله مهم ترين تامين‌كنندگان نفت و گاز جهان توصيف كرد و با اشاره به اينكه مصرف گاز كشورش دو ميليارد متر مكعب در سال ذكر است، اظهار داشت كه با تاسيس نيروگاه هاي جديد گازي، مصرف گاز اين كشور تا سال 2025 به سه ميليارد و پانصد هزار متر مكعب خواهد رسيد كه ايران مي‌تواند نقش مهمي در تامين گاز مصرفي صربستان ايفا كند.
وي خواستار مشاركت جمهوري اسلامي ايران در طرح متنوع سازي منابع تامين انرژي صربستان شد.
آنتيچ همچنين با توجه به ذخائر معدني غني صربستان از جمله طلا، مس،روي، سرب و ليتيوم اظهار داشت: صربستان آمادگي دارد تا در زمينه تكنولوژي هاي مربوط به اكتشاف، استخراج و فرآوري محصولات معدني با جمهوري اسلامي ايران همكاري كند.
صربستان يكي از غني ترين كشورهاي اروپا از لحاظ منابع معدني است و داراي مقادير قابل توجهي ذغال‌سنگ، مس، طلا، سرب و روي است.
در حدود 30 درصد از نفت مصرفي صربستان از منابع داخلي و مابقي آن از منابع خارجي تامين مي‌گردد.
اروپام**436**1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان