۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82756104
T T
۰ نفر
برف سنگين راه ارتباطي برخي روستاهاي خلخال را مسدود كرد

اردبيل - ايرنا - بارش برف سنگين در خلخال كه ارتفاع آن در برخي از مناطق بيش از 50 سانتيمتر گزارش شده موجب مسدود شدن راه ارتباطي چند روستاي اين شهرستان شد.

رئيس اداره راهداري و حمل نقل جاده اي خلخال روز جمعه به خبرنگار ايرنا گفت: با وجود بارش سنگين برف با تلاش شبانه روزي راهداران اين اداره در حال حاضر راههاي فرعي و اصلي شهرستان باز است ولي به علت شدت بارش برف تعدادي از راههاي ارتباطي روستاها مسدود شده است.
محمد قرباني با بيان اينكه تردد در راههاي برفگير ، كوهستاني و گردنه هاي خلخال به كمك استفاده از زنجير چرخ صورت مي گيرد گفت: با قطع بارش برف بازگشايي راههاي ارتباطي مسدود شده روستايي توسط راهداران اين اداره آغاز شده است.
رئيس اداره هواشناسي خلخال از بارش بيش از 27 سانتيمتر برف در اين شهر در طول شب و روز گذشته خبر داد.
فرامرز فرض الله پور گفت: با قطع بارش برف از بامداد امروز هواي شهر خلخال به طور قابل محسوسي رو به سردي گذاشته و در حالي كه حداقل دماي روز گذشته 3 درجه زير صفر بوده اين ميزان با 11 درجه كاهش صبح امروز به 14 درجه زير صفر رسيد.
بارش برف سنگين سطح بيشتر معابر عمومي شهر خلخال را يخبندان كرده و هم اكنون تردد خودروها در خيابان هاي اصلي و فرعي شهر به كمك استفاده از زنجير چرخ صورت مي گيرد.
23 كيلومتر از مسير 70 كيلومتري جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظي و راهداري اداره راه و شهرسازي خلخال و 47كيلومتر نيز در حوزه گيلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده كوهستاني خلخال به اسالم در 18 كيلومتري شهر خلخال به عنوان سخت ترين و صعب العبورترين گردنه از لحاظ امدادي در استان اردبيل است كه در فصول سرما همواره براي راهداران ، امدادگران و مسافران عبوري دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها