۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82755107
T T
۰ نفر
يك مسئول فرهنگي: معرفي خرده فرهنگها مانع از انقطاع نسلي مي شود

مشه- ايرنا- مشاور وزير و مديركل حوزه وزارتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر خرده فرهنگها و پيشكسوتان هر منطقه به مردم شناسانده شوند احساس خلا و بي هويتي رخ نمي دهد و نسل جديد از گذشتگان خود منقطع نمي شود.

محمدمهدي احمدي چهارشنبه شب در برنامه شب فرهنگي تربت جام در نمايشگاه كتاب ناشران جهان اسلام در مشهد افزود: اگر نسل جديد از گذشتگان منقطع شود احساس بي هويتي مي كند و از فرهنگهاي ديگر الگوهايي خواهد گرفت كه باعث چندالگويي در يك خانواده مي شود.
وي برگزاري شبهاي فرهنگي را در نمايشگاه كتاب موثر توصيف و بيان كرد: برگزاري شبهاي فرهنگي زمينه خوبي است كه مردم طي آن نسبت به توانمنديها و ظرفيتهاي شهرهاي خود آگاهي پيدا كنند تا از آن استفاده منطقي داشته باشند. برگزاري شبهاي فرهنگي و معرفي خرده فرهنگها به مردم باعث مي شود فرهنگ غالب و توانمنديهاي فرهنگي استان كه متشكل از خرده فرهنگهاست شناخته شود و اين نسل به هويت و پيشينه خود افتخار كند.
او ادامه داد: تربت جام داراي سابقه تمدني است و شهرستاني باهويت و شناسنامه دار به شمار مي رود. از اين جهت داراي مفاخر و شخصيتهاي صاحب نظر در حوزه هاي مختلف به ويژه موسيقي مقامي است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: موسيقي مقامي داراي هويت تاريخي و بخشي از هويت ملي ما است. اين نوع موسيقي بيانگر آداب و رسوم هر منطقه، سبك زندگي مردم، احساسات و هويت آنها مي باشد. از سوي ديگر تربت جام نماد وحدت است و برادران شيعه و سني در كنار هم با محوريت الفت و انس زندگي مي كنند.
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب ناشران جهان اسلام 9 تا 15 آذر در محل دائمي نمايشگاه بين المللي مشهد داير بود. در اين نمايشگاه هر شب برنامه شب فرهنگي يكي از شهرستانهاي خراسان رضوي با معرفي ويژگيهاي آن خطه برگزار شد.
تربت جام از شهرستانهاي مرزي خراسان رضوي واقع در شرق اين استان است كه از ويژگيهاي بارز آن موسيقي محلي يا مقامي مي باشد. هنرمندان تر بت جامي پيشكوست زيادي در اين عرصه مطرح هستند.
خبرنگار: ميترا عبداللهي **انتشار: حسين كريم زاده

سرخط اخبار استان‌ها