۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82754374
T T
۰ نفر
استان مركزي در ميلاد پيامبر(ص) و امام صادق(ع) غرق در نور و شادماني است

اراك - ايرنا - استان مركزي در سالروز ميلاد فرخنده و با سعادت حضرت ختمي مرتبت، محمد مصطفي (ص) و سلاله پاكش امام صادق (ع) غرق در نور و شادماني است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، استان مركزي همزمان با سراسر كشور به مناسبت 17 ربيع الاول سالروز ميلاد پيامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) نور باران و غرق در شادماني است و مردم اين استان با برگزاري آيين هاي جشن و سرور و پخش نقل و شيريني اين عيد بزرگ را جشن مي‌گيرند.
مردم مومن و ولايتمدار استان مركزي از شب گذشته با آذين بندي معابر و پخش نقل، شربت، شيريني و برگزاري آيين هاي مختلف اين روز مبارك را جشن گرفتند.
به مناسبت اين روز فرخنده مركز استان مركزي حال و هواي ويژه اي به خود گرفته و آيين هاي مولودي خواني و مديحه سرايي در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع)، مساجد و تكاياي اين شهر برپا شده است.
حضور نوجوانان و جوانان در اين آيين هاي جشن و سرور يكي از جلوه هاي زيباي اين جشن هاست كه رونق خاصي به اين محافل معنوي بخشيده است.
بسياري از زوج هاي جوان آغاز زندگي مشترك را به يمن ميلاد حضرت محمد (ص) و حضرت صادق (ع) در اين روز قرار داده و به جشن مي پردازند.
برپايي آيين هاي معنوي در ساير نقاط استان مركزي در حال برگزاري است و قشرهاي مردم دوستدار نبوت و امامت به يمن ميلاد پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به شادي و سرور مي پردازند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربيع الاول سال 570 ميلادي در مكه مكرمه ديده به جهان گشود مورخان شيعه، ولادت پيامبر اكرم را در صبح جمعه هفدهم ربيع الاول و علماي اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه مي دانند.
1955/3075/خبرنگار:مهدي عظيمي *** انتشاردهنده: حسين مهدي زاده

سرخط اخبار استان‌ها