اولين كميسيون مشترك اقتصادي ايران و اسپانيا برگزار مي شود

مادريد- ايرنا- قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان توسعه تجارت ايران در راس هيأتي 60 نفره متشكل از نمايندگان بخش هاي مختلف دولتي و فعالان بخش خصوصي به منظور برگزاري اولين كميسيون اقتصادي ميان دو كشور و توافق براي همكاري هاي اقتصادي وارد مادريد شد.

به گزارش ايرنا، 'مجتبي خسروتاج' رئيس سازمان توسعه تجارت ايران و هيات همراه در روزهاي 13 و 14 آذر علاوه بر ديدار با مقامات اسپانيايي و بازديدهاي فني‌، اولين كميسيون مشترك اقتصادي بين دو كشور را برگزار خواهند كرد.
امضاي نقشه راه همكاري هاي اقتصادي ايران و اسپانيا و امضاي چند يادداشت تفاهم همكاري در بخش هاي مختلف از جمله بين صندوق ضمانت صادرات ايران و آژانس بيمه صادرات و سرمايه گذاري اسپانيا از ديگر برنامه هاي پيش روي هيات ايراني در اسپانيا است.
برپايي همايش بزرگ فرصت هاي همكاري اقتصادي بين ايران و اسپانيا با حضور مديران تجاري، اقتصادي، بانكي و سرمايه گذاران اسپانيايي و تشكيل كميته هاي موضوعي و نشست هاي تخصصي ميان فعالين اقتصادي دو كشور از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در مدت زمان حضو هيات اقتصادي ايران در اسپانيا خواهد بود.
در تركيب هيأت ايراني نمايندگاني از وزارتخانه هاي صنعت و معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، نفت، نيرو، معاونت فناوري رياست جمهوري و بانك مركزي و مديران چندين شركت خصوصي حضور دارند و وزارت اقتصاد، صنعت و رقابت پذيري اسپانيا ميزبان هيأت ايراني است و وزارت امور خارجه و اتاق بازرگاني اسپانيا در آن مشاركت دارد.
اسپانيا از كشورهاي پيشتاز اروپايي در زمينه هاي تجاري و اقتصادي و سرمايه گذاري در دوره پسابرچام است.
از ماه سپتامبر 2015 كه هيأتي اقتصادي، سه وزير اسپانيايي را در سفر به تهران همراهي كردند، تاكنون چند هيأت اقتصادي بين دو كشور و از جمله با ايالت هاي مختلف اسپانيا ديدار و گفت وگو كرده اند.
همچنين تعاملات تجاري و اقتصادي دو كشور با دو ويژگي انتقال فناوري برتر و تأمين مالي پروژه ها سير صعودي به خود گرفته و همكاري هاي گسترده اي در حوزه هاي نفت، گاز، پتروشيمي، دارو، فولاد، هواپيمايي، الكترونيك، كشاورزي، شيلات، قطعات خوردو، صنايع سنگين، گردشگري و هتل سازي بين دو كشور صورت گرفته و دولت اسپانيا و موسسات تضمين اعتبارات صادرات نقش مهمي در اين گشايش اقتصادي ايفا كرده اند.
شبك *4*491**1983**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي

سرخط اخبار جهان