رئيس كميسيون اصل90مجلس:حمايت از توليد براي تحقق اهداف اقتصادي چشم انداز20 ساله ضروري است

تهران - ايرنا - رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: كسب رتبه شانزدهم در ميان 25 كشور منطقه از نظر اقتصادي حاكي از عقب ماندن از اهداف سند چشم انداز 20 ساله كشور و راهكار رفع اين مشكل حمايت از بخش توليد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «داود محمدي» امروز (يكشنبه) در دهمين همايش بين المللي مبلمان، طراحي، هنر، دكوراسيون و صنايع وابسته (دكو 2017) در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما افزود: بيانات رهبر انقلاب در يك دهه اخير كه با تمركز بر مسائل اقتصادي بوده، نشان دهنده اهميت اين موضوع است اما رتبه كنوني ايران در بين كشورهاي منطقه عقب ماندگي از برنامه سند چشم انداز است.
به گفته اين نماينده مجلس، در سال پاياني برنامه سند چشم انداز بايد براي 15 ميليون جوان بين 15 تا 25 ساله اشتغال ايجاد شود؛ برنامه ريزي دقيق و جدي داشته باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه دستيابي به اين هدف با تكيه بر توليد داخل از جمله تمركز بر صادرات ميسر مي شود، افزود: به اين منظور بايد بازارهاي هدف منطقه و جهان را به خوبي شناسايي و در آنها حضور جدي داشته باشيم.
محمدي يادآور شد: در جهان رقابتي امروز افرادي موفق اند كه در كنار دستيابي به ضريب بهره وري بالا، هزينه هاي سرمايه گذاري را كاهش، كيفيت توليد را افزايش و قيمت تمام شده را كاهش دهند كه وظيفه دولت و مجلس است.
وي با بيان اينكه قوانين مجلس براي بهبود محيط كسب و كار، معافيت هاي مالياتي، تقويت توليد و رفع موانع ركود و ايستايي اقتصاد راهگشا بوده است، افزود: امسال مجلس بر تدوين قوانين مناسب براي توسعه صادرات غيرنفتي متمركز است و بر مشوق هاي صادراتي و معافيت هاي مالياتي تاكيد دارد.
رئيس كميسيون اصل 90 مجلس، راه نجات كشور را در توليد دانست و افزود: اگر توليد تقويت و به سرمايه گذاري، تجارت جهاني و شناسايي بازارهاي هدف توجه شود، مي توان مطابق سند چشم انداز، بر قله خاورميانه قرار گرفت.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065 *1070* 6075
خبرنگار: محمد ملك دار * انتشار: زهرا هجيني نژاد

سرخط اخبار اقتصاد