۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82748908
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: نمايندگان مجلس بايد بيشتربه دنبال اعتلاي كشورباشند

بجنورد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد گفت: نمايندگان مجلس بايد بيشتر به فكر اعتلاي كشور باشند و در اين پيوند، نبايد تنها به استان يا شهرستان حوزه انتخابي خود فكر كنند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه بجنورد
به سالروز شهادت مدرس و روز مجلس شوراي اسلامي اشاره و تصريح كرد: اين شهيد والامقام 17 سال نماينده بود اما هرگز طرح يا امضايي به ضرر ايران نداشت و ايستادگي كرده و زير بار زور نرفت.
امام جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود به فرا رسيدن روز دانشجو اشاره كرد و گفت: 16 آذر ماه روز بزرگداشت دانشجويان استكبارستيز است كه در آن روز دانشجويان به سفر معاون رئيس جمهور آمريكا اعتراض كردند و مورد حمله نيروهاي مسلح قرار گرفتند.
وي افزود: اين صحبت كه ' دست نظاميان از دانشگاه كوتاه است' سبب شد تا كلاس ها را به رگبار بستند و عده زيادي زخمي و سه نفر شهيد شدند در آن روز، دانشجويان در مقبال آمريكا قيام كردند.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي اظهار كرد: دانشجويان در آن زمان آنقدر بصيرت داشتند كه متوجه دشمني آمريكا شدند، اماهنوز عده اي هستند كه مي گويند بايد در مقابل آمريكا آرام حرف زد.
وي تصريح كرد: هنوز عده اي نتوانسته اند هضم كنند كه آمريكا دشمن درجه يك ما است اما دانشجويان در آن سال ها فهميدند كه آمريكا قابل اعتماد نيست و براي ما دشمن است.

** بانك ها در ارائه تسهيلات آسان سازي كنند
امام جمعه بجنورد در ادامه با بيان اينكه با گذشت 6 ماه از وقوع زلزله 5.7 ريشتري 23 ارديبهشت ماه هنوز عده اي از اين آسيب ديدگان در چادر به سر مي برند گفت: مسئولان براي بازسازي مناطق زلزله زده بيشتر تلاش كنند.
وي گفت: بانك ها نيز بايد در پرداخت تسهيلات سخت نگيرند و به روند پرداخت اين اعتبارات شتاب دهند.
امام جمعه بجنورد با اشاره به وقوع زلزله در كرمانشاه اظهار كرد: مي ترسم زلزله كرمانشاه سبب شود زلزله زدگان خراسان شمالي فراموش شوند.
وي افزود: آسيب ديدگان از زلزله ارديبهشت ماه هنوز چادرنشين هستند، مسئولان بجنبند و بيشترتلاش كنند.
وي گفت: براي بازسازي گلستان شهر، برخي واحدهاي خسارت ديده هنوز كاري نشده و دست نخورده است.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي از كمك رساني ها و امدادرساني ها به آسيب ديدگان از زلزله كرمانشاه قدرداني كرد.
وي خاطرنشان كرد: زلزله كرمانشاه حادثه سنگيني بود اما مردم و مسئولان همت كردند و بسيج شدند تا بازسازي ها امدادرساني ها شتاب گيرد.

** تلاش بيشتر شيعه و اهل سنت بر مشتركات
امام جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود به هفته وحدت اشاره كرد و گفت: شيعه و سني بايد با تكيه بر مشتركات، وحدت ميان خود را بيشتر كنند.
وي افزود: هفته وحدت را ارج بنهيم و شيعه و سني در مساجد و مجالس هم حاضر شوند، اهل سنت به مسجد شيعه ها و شيعه ها به مجالس اهل سنت بروند، هفته وحدت را بزرگ بشمارند.
وي با بيان اينكه اگر شيعه و سني به وظايف هم عمل كنند اختلاف ها حل مي شود گفت: غدير روح و جان اسلام است اما قبول نداشتن غدير به معناي دعوا ميان شيعه سني نيست.
وي گفت: شيعه ذره اي از واقعيت غدير عقب نمي نشيند اما اين، جاي دعوا نيست ، ولايت و غدير به جاي خود محفوظ است.
وي تصريح كرد: وحدت به اين معنا است كه براي دشمن مشترك و عقيده مشترك كه داريم با هم متحد شويم و سرمايه گذاري كنيم و با هم دشمن مشترك را پس بزنيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: نداي اختلاف شيعه و اهل سنت از هر حلقومي كه خارج شود محكوم است.
يعقوبي افزود: هر جا اتحاد باشد توسعه و پيشرفت نيز هست و در نزاع و اختلاف، پسرفت رخ مي‌دهد.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشار: سيدحسين قدسي
۰ نفر