همزمان با افتتاح نمايشگاه هفته پژوهش از نرم افزار بومي نموار نگار توليد (PLT) رونمايي شد

اهواز- ايرنا- همزمان با افتتاح نمايشگاه هفته پژوهش از نرم افزار بومي و تخصصي نموارنگار توليد (PLT) به منظور ارتقا دانش فني توسعه نرم افزارهاي تجاري حرفه اي مورد استفاده در صنعت نفت رونمايي شد.

به گزارش ايرنا نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري خوزستان از روز پنجشنبه در نمايشگاه بين المللي اهواز برپا شد كه در اين نمايشگاه از نرم افزار بومي نموار نگار توليد (PLT) همزمان با آيين افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري استان با حضور استاندار خوزستان رونمايي شد.
اين نرم افزار تخصصي با حمايت شركت مناطق نفتخيز جنوب و توسط يك شركت دانش بنيان داخلي طراحي و پياده سازي شده است.
از جمله نتايج اين پروژه مي توان به ارتقا دانش فني توسعه نرم افزارهاي تجاري حرفه اي مورد استفاده در صنعت نفت، ارتقاء دانش فني نمودار گيري توليد و استفاده بهينه از نتايج آن، كاهش وابستگي به ساير شركت ها و كشورهاي داراي تكنولوژي توسعه نرم افزار، توانمندسازي متخصصين داخلي در زمينه توسعه نرم افزارهاي بالادستي و صرفه جويي ارزي اشاره كرد.
ارائه دستاوردهاي پژوهشي توسط كارشناسان پژوهش و فناوري، نشست هم‌انديشي در خصوص چالش‌هاي 6 پروژه پژوهشي توسعه ميادين نفتي و پاسخگويي مسئولان پژوهش و فناوري به بازديدكنندگان از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در غرفه شركت مناطق نفت خيز جنوب در اين نمايشگاه است.
نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري استان خوزستان از نهم تا دوزادهم آذرماه 1396 در نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و نوبت بعدازظهر از ساعت 16 تا 21 در محل نمايشگاه بين المللي اهواز پذيراي علاقمندان است.
شعار امسال هفته پژوهش و فناوري ،پژوهش تقاضامحور و تجاري ‌سازي فناوري،‌ زيربناي توليد و اشتغال است.
هفته پژوهش از 21 تا 27 آذرماه است اما مطابق با تصميمات شوراي سياستگذاري هفته پژوهش خوزستان و نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري از نهم آذرماه گشايش يافت.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضاخبازان** انتشار: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها