۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82736399
T T
۰ نفر
كمك35میلیارد تومانی مردم به هلال احمربرای زلزله زدگان

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر اعلام كرد مردم از ابتدای جمع آوری كمك های مردمی برای زلزله زدگان كرمانشاه بیش از 35 میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز كردند كه این رقم بیش از یك و نیم برابر رقم جمع آوری شده در زلزله ورزقان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از هلال احمر از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری كمك های مردمی برای زلزله‌زدگان كرمانشاه تا صبح امروز (دوشنبه ، 30 آبان ماه) مبلغ 351 میلیارد و 72 میلیون و 694 هزار و 333 ریال در حساب رسمی 99999 جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است كه این رقم تا كنون بیش از یك و نیم برابر كل رقم جمع آوری شده در زلزله پنج سال گذشته در ورزقان است.
بر اساس اطلاعیه هلال احمر، میزان كمك های غیرنقدی شامل اقلام خوراكی و مصرفی نیز در این دوره افزایش چشمگیری یافته و به حدود 20 هزار تن رسیده است كه گزارش دقیق آن پس از تطبیق آمارها به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از اعتماد عمومی مردم شریف ایران به این نهاد امدادرسان ملی و بین المللی به زودی، جزئیات نحوه هزینه‌كرد این كمك های مردمی را به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند.
گفتنی است تمامی اقلام امدادی مصرف شده از سوی این جمعیت در زلزله اخیر از منابع داخلی صرف شده كه آمار آن نیز پس از جمع بندی ها اطلاع رسانی می شود. مردم عزیز كشورمان به ‌منظور تداوم و استمرار ارائه خدمات در چند ماه آینده همچنان می توانند كمك های نقدی خود را به حساب 99999 نزد اغلب بانك های كشور واریز یا از طریق سامانه پرداخت موبایلی #724* اقدام كنند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مركز كرمانشاه رخ داد كه تاكنون 437 كشته و بیش از 12 هزار مصدوم در استان داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود كه كل غرب كشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین كشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس كردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارده كرده و طبق برآورد اولیه دست كم 31 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیده اند.
اجتمام**3377 **1569
خبرنگار: سمانه زین العابدین ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر