۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۳۰
کد خبر: 82735697
T T
۰ نفر
تامین سلامت زلزله زدگان در اولویت است/مشكلی در تامین آب و برق نداریم

كرمانشاه- ایرنا- وزیر نیرو اولویت اول در موضوع زلزله زدگان را تامین سلامت آنان دانست و گفت: وزارت نیرو موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی زلزله زدگان را به صورت ویژه در برنامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردكانیان عصر یكشنبه در جلسه ستاد بحران استان كرمانشاه كه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: كیفیت آب جزو خط قرمز وزارت نیرو است و ما بر روند ورود آب به شبكه و از نظر استاندارد بودن كیفیت آن نظارت و كنترل داریم.
وی با بیان اینكه تاكنون آب مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده را نیز به صورت بسته بندی و سالم تحویل آنها داده ایم، گفت: برای تامین آب سالم و بهداشتی مردم این مناطق اكنون مشكلی نداریم.
وی جمع آوری فاضلاب را یكی از دغدغه های وزارت نیرو در مناطق زلزله زده دانست و گفت: كنترل فاضلاب به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری در اولویت وزارت نیرو است.
وزیر نیرو با اشاره به اینكه برای تردد زوار اربعین امكاناتی مانند حمام سیار در نظر گرفته شده بود، گفت: این امكانات شامل 100 دوش حمام را به مناطق زلزله زده انتقال دادیم و 400 دوش دیگر را به این مناطق منتقل خواهیم كرد.
اردكانیان همچنین اظهار كرد: از نظر تامین برق در مناطق زلزله زده مشكلی نداریم و مردم می توانند از برق برای گرمایش استفاده كنند البته باید استانداردهای لازم را در این ارتباط رعایت كنند و به نكات ایمنی توجه نمایند.
وی همچنین از شركت گاز خواست جریان گاز واحدهای مسكونی سالم را هرچه سریعتر وصل نماید تا مردم برای گرمایش مشكلی نداشته باشند.
او در ارتباط با پیشنهاد استاندار كرمانشاه در مورد تخصیص سهمیه آب كشاورزی استان نیز گفت: این موضوع را در اولین فرصت بررسی می كنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یكشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان كرمانشاه وارد استان شد.
لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفتگو كرد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مركز كرمانشاه رخ داد كه تاكنون 437 كشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یك هزار روستای استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسكونی به طور كامل تخریب و یا دچار خسارت كلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر