۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۸
کد خبر: 82735383
T T
۰ نفر
خدمات پشتيبان صنعتي در استان مركزي همپاي صنايع شكل نگرفته است

اراك - ايرنا - رئيس سازمان برنامه و بودجه استان مركزي گفت: خدمات پشتيبان صنعتي در اين استان همپاي صنايع پيشرفته و تخصصي شكل نگرفته و در اين راستا عقب افتادگي وجود دارد.

رقيه يادگاري روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: وضعيت گمركات اين استان به نسبت گذشته مطلوب شده اما در زمينه انبار داري، حمل و نقل هاي بين المللي، بودجه هاي نگهداري و ساير موارد مشكلات زيادي وجود دارد.
وي بيان كرد: سيستم بانكي استان مركزي به عنوان مهمترين خدمات مالي بخش اقتصاد، يك سيستم مناسب با صنايع بزرگ و تخصصي منطقه نيست.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان مركزي ادامه داد: در تمام برنامه ها بحث خدمات نوين، خدمات پشتيباني توليد، خدمات مالي و بانكي به عنوان نياز در استان مركزي ديده شده اما، اعتقاد به برنامه ها به معناي واقعي وجود ندارد و بيشتر آن ها به صورت بخشي دنبال مي شود.
يادگاري اظهار كرد: برنامه ها بيشتر از سوي وزارتخانه ها نوشته و ابلاغ مي شود و دستگاه هاي مختلف با وزارتخانه ها هماهنگ هستند و اين امر باعث مي شود برنامه ريزي هاي منطقه اي و استاني كمتر مورد توجه قرار گيرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان مركزي افزود: بايد برنامه هايي كه در داخل استان تدوين مي شود مورد توجه ويژه قرار گيرد و در اين راستا ضمانت نامه هاي اجرايي خاص در نظر گرفته شود.
يادگاري عنوان كرد: بخش خدمات از نظر اشتغال در استان كوچك نيست و بيش از 50 درصد از اشتغال هاي ايجاد شده در اين بخش است اما خدماتي كه شكل گرفته خيلي مورد نياز صنايع و كشاورزي نبوده است.
وي گفت: خدمات صورت گرفته در استان مركزي بيشتر به شكل خرد و كوچك است و اشتغالي كه درمانگر اقتصاد باشد بايد مولد و داراي ارزش افزوده باشد.
استان مركزي با 12 شهرستان داراي يك ميليون و 429 هزار و 475 نفر جمعيت است و در اين استان حدود سه هزار واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ استقرار دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصوه صفري***انتشار دهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها