معاون سردبیر دومین روزنامه پرتیراژ چین:

آماده انتقال تجربیات خود در فضای مجازی به جامعه رسانه ای ایران هستیم

پکن- ایرنا- معاون سردبیر روزنامه 'گوانگ مین' دومین روزنامه پر تیراژ چین با اشاره به فعالیت 10 ساله این روزنامه در عرصه فضای مجازی گفت: آماده انتقال تجربیات خود در فضای مجازی به جامعه رسانه ای ایران هستیم.

به گزارش ایرنا از پکن، 'لو شیانگائو' روز سه شنبه در حاشیه بازدید هیات رسانه ای ایران از این روزنامه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تغییر ذائقه مردم از رسانه های مکتوب به رسانه های دیجیتال گفت: از 10 سال پیش به عرصه رسانه های جدید و تلفن همراه محور ورود کرده ایم و در این زمینه تجربیات بالایی داریم.
او با اشاره به اینکه 90 درصد بازدید کنندگان ما از طریق تلفن همراه با ما ارتباط می گیرند، گفت: به همین دلیل به عرصه رسانه های دیجیتال ورورد و در ویبو و ویچت ( دو پیام رسانه اجتماعی چینی) فعالیت خود را شروع کردیم.
او به اهمیت رسانه های جدید و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های رسانه های جدید این است که تاثیر آن بر افکار عمومی به گونه ای می باشد که باعث اختلاف دیدگاه میان مردم و همچنین شکل گیری دیدگاه های متنوع شده است.
شیانگائو گفت: نرم افزار خبر خوان روزنامه را در اسکایپ عرضه کرده ایم و تا کنون بیش از 60 میلیون بار دانلود شده که بیانگر تعداد بالای مخاطبان ما در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ادغام رسانه ها باید به سمت رسانه های دیجیتال و تقویت این حوزه حرکت کنیم.
معاون سردبیر روزنامه 'گوانگ مین' دومین روزنامه پر تیراژ چین در ادامه به نقش رروزنامه خود در توسعه رسانه های چینی پرداخت و گفت: 'گوانگ مین' به عنوان اتاق فکر سایر رسانه های چین عمل می کند و در این زمینه بنا داریم در آینده گام های بزرگتری بر داریم.
او در ادامه به معرفی بیشتر روزنامه خود پرداخت و گفت: روزنامه ما دومین روزنامه بزرگ چین است و به حزب کمونیست این کشور تغلق دارد.
'لو شیانگائو' افزود: مخاطب اصلی ما نخبگان و اقشار فرهنگی هستند و جامعه مخاطب ما را جامعه فرهنگی چین تشکیل داده است.
'یانگ گو' مدیرعامل این روزنامه نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که دیدار امروز هیات رسانه ای ایران از این روزنامه سرآغاز توسعه روابط رسانه ای دو کشور باشد.
او با اشاره به ضرورت حرکت در عصر اینترنت و شبکه های اجتماعی گفت: آماده تعامل و همکاری با روزنامه های ایران در زمینه تکنولوژی های رسانه ای هستیم.
روزنامه 'گوانگ مین'با تیراژ حدود یک میلیون نسخه در روز یک هزار 200 پرسنل دارد و در داخل چین 32 شعبه و در خارج از کشور هم 23 نمایندگی دارد.
این روزنامه دارای یک موسسه انتشاراتی و یک سایت اینترنتی است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، هیات رسانه ای ایران به سرپرستی محمد جعفر صافی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از روزنامه ' گوانگ مینگ دیلی' و سایت اینترنتی و انتشارات این مجموعه بازدید کردند.
در این بازدید هیات رسانه ای ایران از بخش های مختلف این روزنامه بازدید و با خبرنگاران، مدیران و مسئولان این روزنامه دیدار و گفت و گو کردند.
روزنامه ' گوانگ مینگ دیلی' با دو روزنامه و سایت زیر مجموعه از سال 1949 تاسیس شده و یک روزنامه حزبی است.
این روزنامه با شمارگان یک میلیون نسخه در روز حدود یک هزار و 200 نفر پرسنل دارد.
هیات رسانه ای متشکل از مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری ها و رسانه های ایران صبح دیروز /دوشنبه/ به منظور گسترش همکاری رسانه ای دو کشور وارد پکن شد.
سفر 6 روزه هیات رسانه ای کشورمان به سرپرستی محمد جعفر صافی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیروز آغاز شد و تا شنبه آینده ادامه دارد.
در این سفر، اعضای هیات رسانه ای کشورمان ضمن بازدید از برخی اماکن دیدنی و گردشگری پکن، از دفاتر و مراکز تعدادی روزنامه و رسانه ی این کشور نیز بازدید می کنند.
بازدید از روزنامه، انتشارات و سایت اینترنتی 'گوآنگ مینگ' و نشست با مسئولان مجموعه؛ آشنایی با روحیه جمهوری خلق چین در جریان برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین و دیدار با مسئولان اداره کل غرب آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه چین ازجمله این برنامه ها است.
دیدار با مسئولان دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، دیدار از مجموعه بین المللی رادیو چین و ملاقات با مسئولان بخش فارسی رادیو بین المللی چین، دیدار از شرکت فیلم سازی چین و بازدید از مجموعه فیلمسازی الکترونیک از دیگر این برنامه ها است.
بازدید از تلویزیون شهر 'شی ان' و شبکه مخصوص جاده ابریشم، بازدید از منطقه صنعتی های تک و فناوری های جدید شهر 'شی ان' و دیدار با اساتید و دانشجویان مرکز پژوهش های منطقه آزمایشی آزاد تجاری یک کمربند یک جاده دانشگاه 'شی ان جیائوتونگ' از دیگر برنامه های هیات رسانه ای ایران به چین است.
بر اساس آمار اداره فیلم، تلویزیون، رادیو، مطبوعات و انتشارات چین در حال حاضر 228 هزار خبرنگار در چین فعالیت دارند که 84 هزار نفر از این افراد برای روزنامه ها و حدود 6 هزار نفر از این خبرنگاران نیز در نشریات ادواری فعالیت می کنند.
آمار رسمی اداره مطبوعات نشان می دهد که بیش از 2 هزار و 800 نفر از خبرنگاران چین برای خبرگزاری های این کشور کار می کنند که از مهمترین آنها می توان به خبرگزاری شین هوا رسانه رسمی دولت اشاره کرد.
در همین حال 134 هزار نفر از خبرنگاران این کشور در اختیار رادیو و تلویزیون و شرکت های فیلمسازی هستند و یک هزار و 100 نفر نیز در شبکه های خبری آنلاین و اینترنتی فعالیت دارند.
نزدیک به 39 درصد از خبرنگاران چین بین 30 تا 40 سال و حدود 33 درصد هم بین 40 تا 50 سال دارند و 51 درصد از خبرنگاران را مردان تشکیل می دهند.
شبد**آساق**1904**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال