۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۸:۰۷
کد خبر: 82729681
T T
۰ نفر
موانع سرمايه گذاري بخش خصوصي در اقتصاد سمنان بايد برطرف شود

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت : روند پيچيده اداري و همكاري نكردن تعدادي از بانك هاي عامل براي ارايه تسهيلات به واحدهاي صنعتي، نبايد مانعي بر سر راه فعاليت بخش خصوصي در اين استان باشد.

محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : نبايد با كاغذ بازي هاي اداري و قوانين دست و پاگير در مسير سرمايه گذاري فعالان اقتصادي مانع ايجاد شود و بايد با رويكردي هوشمندانه اين فعالان را براي سرمايه گذاري جذب كرد.
وي با بيان اين كه بعضي از جريان هاي سياسي در كشور گمان مي كنند كه مشكلات اقتصادي را فقط بايد دولت برطرف كند، خاطرنشان كرد: بايد مسوولان نظام جمهوري اسلامي به اين نتيجه برسند كه رفع مشكلات اقتصادي و افزايش اشتغال با همدلي و وفاق در كشور ميسر مي شود.
وي تصريح كرد : بايد با رويكرد حكيمانه، منويات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي يك اصل قرار گيرد و بانك هاي عامل، جريان هاي سياسي و مسوولان ارشد نظام اسلامي براي رفع چالش‌هاي اقتصادي همدل شوند.
استاندار سمنان ادامه داد : ايران اسلامي براي رشد و رونق اقتصادي به يك نوع خود تحريمي بي‌سابقه مبتلا شده است و تعدادي از دستگاه هاي اجرايي به معني واقعي براي كاهش نرخ بيكاري در كشور اقدام نمي كنند.
به گزارش ايرنا، در نيمه نخست امسال نرخ مشاركت اقتصادي استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش هاي مختلف اقتصادي استان سمنان در بخش خدمات بيش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بيش از 33 درصد و در كشاورزي بيش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها