۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82724347
T T
۰ نفر

حذف كوپن هاي بيمه نامه شخص ثالث از فروردين 97

۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82724347
حذف كوپن هاي بيمه نامه شخص ثالث از فروردين 97

تهران- ايرنا- رييس كل بيمه مركزي و مديران عامل شركت هاي بيمه در نشست شوراي عمومي سنديكاي بيمه گران تصميم گرفتند از ابتداي سال آينده كارت هاي جديد با چاپ باركد QR جايگزين بيمه نامه هاي شخص ثالث قديمي شود.

به گزارش چهارشنبه سنديكاي بيمه گران، در جلسه شوراي عمومي سنديكا مقرر شد بيمه نامه هاي فعلي شخص ثالث كه علاوه بر برگه مشخصات شامل چهار كوپن اعتباري است شكل ساده تري يافته و با حذف كوپن ها، فقط به شكل يك كارت كوچك با مشخصات عمومي و باركد QR ارائه مي شود.
موضوع روند اجراي صدور كديكتا براي بيمه شخص ثالث از ديگر مباحث شوراي عمومي سنديكا بود.
نمايده بخش فناوري اطلاعات بيمه مركزي از روند اجرايي كديكتا گزارشي ارائه كرد و مقرر شد نسبت به رفع نواقص و تكميل اطلاعات سامانه بيمه مركزي تا پايان آذرماه اقدام لازم صورت پذيرد.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح كد يكتا با هدف استاندارد كردن اقلام اطلاعاتي و نظارت پيشگيرانه در حوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشين از اول مهرماه با ابلاغ بخشنامه اي از سوي بيمه مركزي به شركت هاي بيمه كليد خورد.
نظارت پيشگيرانه، يكي از اهداف مورد نظر بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران براي راه اندازي سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي (سنهاب) بود كه تا حد ممكن، بخش هايي از وظايف نظارتي بيمه مركزي، به گونه اي همزمان با صدور هر بيمه نامه يا پرداخت خسارت به انجام رسد.
بر اين اساس مطالعات و اقدام هايي در توسعه سامانه سنهاب انجام شد و رشته شخص ثالث و حوادث راننده، هم به لحاظ ميزان پرتفو و ملاحظات قانوني و هم به لحاظ اهميت آن، براي آغاز عمليات مكانيزه و پيشگيرانه نمودن نظارت انتخاب شد.
در 22 روز نخست اجراي اين طرح (تا بيست و دوم مهرماه) يك ميليون و 56 هزار و 838 فقره بيمه نامه شخص ثالث كنترل شد و كد يكتاي بيمه مركزي دريافت كرد و 155 مورد بيمه نامه نيز فاقد شرايط تخصيص كد بود.
مردم مي توانند با مراجعه به تارنماي بيمه مركزي به نشاني www.centinsur.ir از اصالت بيمه نامه و كد يكتاي آن اطمينان حاصل كنند.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام*9123*1961* تنظيم: زهره دريغ گفتار* انتشار: مريم مسعود

سرخط اخبار اقتصاد