۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۵۴
کد خبر: 82723093
T T
۰ نفر
معاون وزیر راه: تدوین سند ملی سیاست های شهری در دستور است

تهران- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بازنگری در محتوای طرح های توسعه شهری را ضروری دانست و گفت: تدوین سند ملی سیاست های شهری یكی از مهمترین اولویت های وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدسعید ایزدی» عصر سه شنبه در چهاردهمین آیین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی افزود: نبود سند ملی سیاست های شهری مسائل و مشكلات زیادی را در مدیریت شهری به وجود آورده؛ در حالی كه این سند در بسیاری از كشورهای فقیر اجرا شده است.
وی گفت: در این سند به همه مسائل شهری مانند حمل و نقل، مسكن، وضعیت زمین و روند بازآفرینی شهری توجه می شود تا كیفیت زندگی را در شهرهای كشور ارتقا بخشیم.
وی بازنگری در محتوای طرح های توسعه شهری را خواستار شد و گفت: با آسیب شناسی طرح های گذشته و برقراری ارتباط نزدیك با جامعه دانشگاهی و استادان شهرسازی می توانیم به این مهم دست پیدا كنیم.
ایزدی اضافه كرد: ایجاد شبكه همكاری با شهرداری و شورای اسلامی از اولویت های ما در حوزه شهرسازی به شمار می رود و خوشبختانه در شهر تهران این تعامل بخوبی برقرار شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش ما در چهار سال گذشته ارتقای كیفیت زندگی شهروندان بود و برای رسیدن به سند ملی بازآفرینی شهری، ستاد ملی بازآفرینی شهری تشكیل شد و برنامه های مهمی نیز در این زمینه به اجرا درآمد.

** فقدان ضوابط بلندمرتبه سازی
در ادامه این مراسم رییس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت مگامال ها و مراكز تجاری در مناطق مختلف شهر تهران یك تهدید بزرگ محسوب می شود؛ زیرا با وجود این مراكز تجاری، زندگی شهروندان در حاشیه این مراكز و اماكن تهدید می شود و آرامش و آسایش آنها به خطر می افتد.
«محمد سالاری» افزود: هنوز ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر تهران وجود ندارد و از این رو، شهرداری ها توانستند براحتی برای كسب درآمدهای بیشتر در مناطق مختلف شهری تراكم فروشی كنند.
سالاری ادامه داد: فروش شهر برای اجرای طرح های غیرضروری شهری تاكنون نتیجه ای در بر نداشته و مشكلات زیادی در تراكم و مسائل زیست محیطی در شهر تهران ایجاد شده است.
به گفته وی، امروز مهم ترین مساله ما در تهران ایجاد اتوبان و بزرگراه نیست؛ بلكه صیانت از اماكن مهم شهری در مقیاس جهانی، اصلی ترین وظیفه در حوزه شهری است.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین آیین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با شعار «شهرسازی، سلامت عمومی و اعتلای زندگی» برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام*1106*1540*1961* خبرنگار: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود
۰ نفر