۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82721362
T T
۰ نفر

ورزش نابینایان در خوزستان متولی ندارد

۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82721362
ورزش نابینایان در خوزستان متولی ندارد

دزفول - ایرنا - مربی تیم ملی جانبازان و معلولان كشور نداشتن متولی ثابت را مشكل اصلی ورزش نابینایان و كم بینایان در خوزستان عنوان كرد و گفت: این مشكل موجب شده تا رشته دوومیدانی از چرخه ورزش جانبازان و معلولان استان حذف شود.

ماشااله طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:
به علت نداشتن متولی ثابت و مسئول در هیات نابینایان استان خوزستان ورزش دو ومیدانی از چرخه رقابت های استان حذف شده و فقط یك تیم از اهواز در مسابقات كشوری شركت می كند.
وی افزود:با توجه به علاقه مندی نابینایان و كم بینایان شمال خوزستان و پیگیری انجام شده برای نخستین بار مسابقات دو ومیدانی نابینایان و كم بینایان شمال خوزستان با حضور سه تیم شوش،اندیمشك و دزفول روز دوشنبه ( امروز ) در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.
رئیس هیات نابینایان و كم بینایان دزفول گفت:با توجه به استقبال صورت گرفته تصمیم داریم هر ماه این مسابقات را در سطح شمال خوزستان برگزار كنیم تا بتوانیم ضعف های موجود را برطرف و مسابقات دوومیدانی استان خوزستان را هم در این شهرستان برگزار و نماینده شمال خوزستان را به مسابقات كشوری كه اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شوند اعزام كنیم.
اولین دوره مسابقات دو ومیدانی نابینایان و كم بینایان شمال خوزستان با شركت 30 ورزشكار از شهرهای دزفول ،شوش و اندیمشك در بخش بانوان و آقایان در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ورزشگاه شهید مجدیان دزفول برگزار شد.
مسابقات دو و میدانی نابینایان و كم بینایان شمال خوزستان با حضور 45 ورزشكار شوش ،دزفول واندیمشك در رشته دو 100متر،پرش طول،پرتاب نیزه،دوی 800متر و پرتاب وزنه برگزار شد.
در این مسابقات حسن مومنی مهر،امین علوی،مصطفی رشید الماسی،محسن برفی نژاد،اكرم احدی، سارا دغلاوی،عسل چنانی،فاطمه خدیور،حسن منصوری،علیرضا رشیدی حاجیوند و عظیم آل كثیر برتر شدند.
50 ورزشكار كم بینا و نابینا در دزفول در سه رشته گلبال ، شطرنج و دوومیدانی در بخش آقایان و بانوان فعالیت دارند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

سرخط اخبار استان‌ها