در نمایشگاه مطبوعات

کتاب خبرگزاری های ایران رونمایی شد

تهران- ایرنا- کتاب «خبرگزاریهای ایران؛ با ضمیمه محیط شناسی راهبردی سایت های خبری ایران» با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انتظامی بعدازظهر پنجشنبه همزمان با هفتمین روز برپایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در حاشیه رونمایی از کتاب «خبرگزاریهای ایران؛ با ضمیمه محیط شناسی راهبردی سایت های خبری ایران» ضمن تشکر و قدردانی از نویسندگان و پدیدآورندگان این کتاب، آن را اثری ارزشمند در حوزه رسانه و منبعی مفید برای محققان و پژوهشگران عنوان کرد.
وی نویسندگان این کتاب از جمله رضا مقدسی و فرشاد مهدی پور را از چهره های نام آشنای عرصه رسانه و مطبوعات دانست که از صفر تا صد کارهای رسانه ای یعنی از خبرنگاری تا ریاست بر یک خبرگزاری کشور را عهده دار بوده و به اندازه کافی دارای تجربه هستند.
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات تاکید کرد: هر دو نویسنده این کتاب به خوبی جنس کار را می شناسند و در انتقال تجربیات موفق عمل کرده اند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از اشکالات کارهای تئوریک، نداشتن پژوهش هایی است که کمتر جنبه های عملیاتی و اجرایی دارند.
در ادامه مراسم، یکی از نویسندگان کتاب خبرگزاریهای ایران گفت: بیش از 50 خبرگزاری در کشور تاسیس و راه اندازی شده اند از این رو امیدواریم که این کتاب مرجعی برای تحقیقات و پژوهش ها قرار گیرد.
رضا مقدسی خاطرنشان کرد: در این کتاب مسائل اصلی خبرگزاریها از لحاظ ساختاری بررسی شده است.
وی افزود: در تهیه این اثر به این نتیجه رسیدیم که بحث آموزش حرفه ای و تخصصی در رسانه ها برای پرورش و تربیت کادر حرفه ای خبری یک ضرورت انکارناپذیر است که باید به این مهم اهتمام ویژه شود.
مقدسی در عین حال گفت: اگر بتوانیم سالانه نیروی انسانی لازم را پرورش دهیم گام بزرگ و بلندی برای ارتقای رسانه در کشور برداشته ایم.
درادامه این مراسم که به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک یافته بود، مهدی فضائلی نیز به ویژگیهای این کتاب اشاره کرد و افزود: در این اثر؛ تلفیقی از علم و دانش و تجربه را در کنار هم شاهد هستیم.
این فعال رسانه ای به تکثر رسانه ها به ویژه خبرگزاریها در ایران اشاره کرد و گفت: فقدان یک خبرگزاری بین المللی در کشور احساس می شود که حتما باید راه اندازی شود.
به گفته وی امروز عطش فراوانی برای راه اندازی خبرگزاری در کشور وجود دارد و یکی از علت های آن شاید نگاه به مطرح شدن برخی خبرگزاریها و موفق عمل کردن آنها باشد که اینچنین انگیزه و عطشی را برای تاسیس خبرگزاری میان عده ای ایجاد کرده است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 12 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی 6(ره) پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور است.
فراهنگ ** 1355 **1055
عکس و خبر: علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال