۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82713169
T T
۰ نفر
ابتكار: بیكاری زنان تحصیل كرده در برخی استان ها 3 برابر مردان است

بجنورد- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: بیكاری زنان تحصیل كرده در برخی استان ها بیش از سه برابر مردان است كه حوزه اطلاعات و فناوری یكی از بخش های تولید اشتغال برای این قشر از جامعه است.

به گزارش ایرنا معصومه ابتكار دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه الكامپ در بجنورد گفت: هرچند دولت یازدهم به عرصه اطلاعات و فناوری توجه زیادی داشت كه تلاش برای دولت الكترونیك یكی از برنامه ها است اما، هنوز در نیمه راه هستیم.
وی با بیان اینكه در امور بانوان و خانواده مسائل مرتبط با توان افزایی زنان در حوزه آی تی را دنبال می كنیم افزود: نشست های بین المللی برای تبادل تجربه در دستور كار است تا توان افزایی زنان در حوزه آی تی بیشتر شود.
وی در ادامه یكی از زمینه هایی كه می تواند رشد اقتصادی را با حداقل آسیب های زیست محیطی محقق كند هسته فناوری و الكترونیك است كه در این راستا كاهش گازهای گلخانه ای، كاهش آلودگی هوا، محیط زیست، مصرف كاغذ به محیط زیست كمك می كند.
ابتكار با اشاره به نمایشگاه الكامپ افزود: این نمایشگاه در حقیقت فناوری سبز، دوستدار محیط زیست و عرصه اشتغال زا است؛ یكی از مواردی كه باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت پسماندهای الكترونیك است زیرا كه با افزایش تجهیزات با حجم زیادی از پسماندهای الكترونیك مواجه می شویم كه نیاز به مدیریت دارد و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرف است.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: سرمایه گذاری در این خصوص و نقش بانوان می تواند چشمگیر باشد كه در این راستا سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح دنیا وارد شده و بزودی 10 میلیون موبایل جزء پسماندهای الكترونیك می شود كه نیاز به مدیریت دارد.
نمایشگاه الكامپ بجنورد در 70 غرفه و با حضور 53شركت در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد دایر شده است.
این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الكترونیك و كامپیوتر است.
7185/7186/6042 خبرنگاران: كبری علی آبادی، فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها