5 هزار دانش آموز بازمانده از تحصيل جذب مي شوند

تهران - ايرنا - معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش گفت: پيش بيني مي شود در سال تحصيلي جاري بيش از پنج هزار دانش آموز با هدف توسعه عدالت آموزشي در مناطق محروم مرزي در مراكز آموزش از راه دور جذب شوند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا، علي زرافشان روز يكشنبه در بيست ونهمين جلسه كميته اجتماعي و فرهنگي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق و غرب كشور در اردوگاه شهيد باهنر تهران اظهار كرد: در حال حاضر از مجموع 250 هزار دانش آموز مدارس شبانه روزي دوره متوسطه نظري، فني و حرفه اي و كاردانش، 194 هزار نفر از مناطق مرزي هستند و از طرفي تعداد 105 هزار و 387 دانش آموز متوسطه نظري فني و كاردانش نيز در طرح روستا مركزي، ساماندهي شده اند.
وي از ضروت تجهيز مراكز شبانه روزي به امكانات بهداشتي خبرداد و افزود: اياب و ذهاب، تغذيه، بهداشت و ساير تجهيزات مورد نياز از جمله مسائلي است كه نيازمند تامين بودجه براي مراكز شبانه روزي است و اين درحالي است كه آمار دانش آموزان مراكز مذكور در حال افزايش است.
معاون آموزش متوسطه وزيرآموزش و پرورش گفت: پيش بيني مي شود در سال تحصيلي
98 - 97 بيش از 323 هزار دانش آموز معادل 40 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در شاخه فني و حرفه اي و كاردانش در 10 استان هدف، تحصيل كنند و اين آمار در سال تحصيلي جاري حدود 38 درصد است.
وي افزود: برون سپاري و خريد خدمات آموزش ازجمله مواردي است كه در رشته هاي فني حرفه اي و كاردانش به ويژه در استان هاي محروم مرزي در دستور كار قرار دارد.
زرافشان با اشاره به نقش مدارس آموزش از راه دور اظهار كرد: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصيل در سال قبل از سيستان و بلوچستان آغاز شد و پيش بيني مي شود در سال تحصيل جديد بيش از پنج هزار دانش آموز دوره متوسطه در مدارس مذكور جذب مي شود.
فراهنگ ** 1417 ** دريافت كننده: سيد مهدي حسيني * انتشار: اميد غياثوند

سرخط اخبار جامعه