سرمايه گذاران در شهرك صنعتي مُهر از مشوق هاي ويژه بهره مند مي شوند

شيراز- ايرنا- رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: سرمايه گذاران در شهرك صنعتي شهرستان مُهر در زمينه قيمت واگذاري زمين و بهاي حق انتفاع از مشوق هاي ويژه بهره مند مي شوند.

به گزارش ايرنا احد فتوحي، يكشنبه در ديدار با فرماندار شهرستان مُهر بيان داشت: در شهرك صنعتي مُهر شرايط ويژه اي براي واگذاري زمين به صنعتگران و سرمايه گذاران در نظر گرفته شده، بدين نحو كه آنان فقط 15درصد از قيمت واگذاري زمين را به صورت نقد پرداخت مي كنند و مابقي بهاي آن در قالب اقساط 36 ماهه از آنها دريافت مي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه شهرك صنعتي مُهر جزو مناطق كم برخوردار محسوب مي شود تخفيفاتي كه براي بهاي حق انتفاع و قيمت واگذاري زمين در اين شهرك صنعتي در نظر گرفته شده در مقايسه با ساير شهرك هاي صنعتي، كمترين قيمت محسوب مي شود.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس ادامه داد: بر اين باوريم كه اختصاص مشوق هاي ويژه سرمايه گذاري، مهمترين زمينه براي توسعه صنعتي شهرستان مُهر و ايجاد اشتغال پايدار در اين منطقه است از اين رو براي جذب هر چه بيشتر سرمايه گذار به دنبال اختصاص مشوق هاي بيشتر در اين شهرك صنعتي هستيم.
فتوحي، با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان مُهر از جمله وجود پالايشگاه گاز پارسيان در اين شهرستان و همجواري آن با منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس (عسلويه) در جنوب شرقي استان بوشهر، بيان كرد: شهرك صنعتي مُهر با محوريت ايجاد صنايع تخصصي مربوط به نفت، گاز و پتروشيمي و استقرار صنايع پايين دستي از قابليت هاي مناسبي براي توسعه صنعتي اين شهرستان برخوردار است.
او گفت: همچنين با توجه به استقبال سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در اين شهرك صنعتي، اين شهرك در سال هاي آينده به يكي از مهمترين قطب هاي صنعتي استان به ويژه در بخش صنايع جانبي مربوط به حوزه نفت، گاز، پتروشيمي و صنايع پايين دستي آن در جنوب فارس تبديل خواهد شد.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس اضافه كرد: شهرك صنعتي شهرستان مُهر با 200 هكتار مساحت از ظرفيت استقرار250 واحد صنعتي با اشتغالزايي پنج هزار نفر برخوردار است و هم اينك 15قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان فعاليت در اين شهرك منعقد شده و 6واحد صنعتي ديگر نيز با پيشرفت فيزيكي حدود 90درصد در دست ساخت است.
به گفته فتوحي، برخي از اين واحدهاي صنعتي در دست احداث تا پايان سال 96 به بهره برداري مي رسد و از اين طريق براي 50 نفر فرصت شغلي ايجاد مي شود.
وي، به پاره اي از طرح هاي عمراني و زير ساختي كه در شهرك صنعتي مُهر عملياتي شده، اشاره كرد و گفت: تاكنون شبكه توزيع داخلي آب و برق و همچنين شبكه آبرساني شامل حفر و تجهيز يك حلقه چاه آب آشاميدني در اين شهرك اجرا شده و طرح زيرسازي و آسفالت بخشي از شهرك نيز به انجام رسيده است.
فتوحي بيان داشت: طرح گاز رساني به واحدهاي صنعتي اين شهرك نيز در سال 97 اجرا خواهد شد.
فرماندار شهرستان مُهر هم در اين ديدار در مورد مزيت هاي سرمايه گذاري در شهرك صنعتي مُهر سخن گفت و اظهار داشت: اين شهرك به سبب نزديك بودن به آبهاي خليج فارس از ظرفيت مناسبي براي صادرات و دستيابي به بازار كشورهاي حاشيه خليج فارس براي عرضه محصولات توليدي برخوردار است.
سيد محمد موسوي افزود: نزديكي شهرك صنعتي مُهر به بزرگراه و اتوبان براي دسترسي آسان تر به مركز استان فارس و نزديكي به فرودگاه بين المللي خليج فارس از ديگر مزيت هاي اين شهرك به شمار مي آيد.
وي ادامه داد: همچنين همجواري اين شهرك صنعتي با منطقه پارس جنوبي در استان بوشهر و امكان دسترسي سريع به مواد اوليه پتروشيمي، ايجاد صنايع پايين دستي صنعت نفت و پتروشيمي نيز مي تواند شرايط راحت و مناسب تري به مواد اوليه را فراهم آورد و اين مهم به لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است.
شهرستان مُهر در فاصله 332 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.
6118 /2027
تنظيم: پرويندخت پاردسويي شيرازي ** انتشار دهنده: سيد احمد نجفي

سرخط اخبار استان‌ها