۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۳:۰۳
کد خبر: 82702674
T T
۰ نفر

كره شمالی آمریكا را به پاسخ هسته ای تهدید كرد

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۳:۰۳
کد خبر: 82702674
كره شمالی آمریكا را به پاسخ هسته ای تهدید كرد

مسكو - ایرنا - رئیس اداره آمریكای شمالی وزارت خارجه كره شمالی، در نشست خلع سلاح هسته ای مسكو، آمریكا را به پاسخ هسته ای تهدید كرد.

به گزارش بامداد روز شنبه ایرنا، چوی سون هو روز جمعه در روز نخست نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای مسكو گفت: كره شمالی از هیچ كشوری جز آمریكا انتظار حمله اتمی ندارد، بنابرین پاسخ هسته ای فقط به آمریكا داده می شود.
رئیس اداره آمریكای شمالی وزارت خارجه كره شمالی گفت: برنامه هسته ای كره شمالی و تسلیحات و جنگ افزارهای این كشور علیه آمریكا هدف گیری شده است.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان چوی سون هو نوشت: كره شمالی برای جنگ آماده شده است و پاسخ هسته ای پیونگ یانگ علیه آمریكا خواهد بود و هیچ كشور دیگری هدف گیری نمی شود.
مایكل پمپئو رئیس سیا پیشتر گفته بود كه طراحی های هسته ای نظامی كره شمالی در مرحله ای نزدیك به حمله هسته ای به آمریكا قرار دارد.
كره شمالی روز 18 شهریور ماه اعلام كرد كه طرح حمله موشكی به «گوام» از قلمروهای وابسته به آمریكا در اقیانوسیه را به دقت بررسی می كند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یك سخنگوی ارتش خلق كره در بیانیه ای كه در خبرگزاری دولتی كره شمالی (KCNA) منتشر شد، گفت هر وقت كه «كیم جونگ اون» رهبر این كشور تصمیم بگیرد، این طرح حمله به اجرا در می آید.
یك سخنگوی دیگر ارتش كره شمالی در بیانیه ای گفت اگر آمریكا نشانه هایی از اقدامات تحریك آمیز نشان دهد، كره شمالی دست به عملیات پیشدستانه می زند.
شبكه سی.ان.ان هم گزارش داد در این بیانیه درباره تحركات نظامی اخیر آمریكا هشدار داده شده و گفته شده است كه این اقدامات ممكن باعث ایجاد یك مناقشه خطرناك شود.
در این بیانیه مشخصا به حمله احتمالی به پایگاه اندرسون كه بمب افكن های راهبردی آمریكا در آن قرار دارند، اشاره شده بود.
آمریكا نیز در پاسخ دو بمب افكن B1B را بر فراز كره شمالی به پرواز در آورد. این بمب افكن ها از پایگاه هوایی اندرسون در گوام به پرواز در آمده بودند.
گوام نقش مهمی در استقرار ارتش آمریكا در اقیانوسیه دارد و هزاران نفر از نظامیان آمریكایی و خانواده هایشان در آنجا اسكان داده شده اند.
پیش از تهدیدهای پیونگ یانگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا گفته بود كه كره شمالی «بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نكند» در غیر اینصورت «با آتش و خشمی مواجه می شود كه دنیا هرگز نظیرش را ندیده است.»
این تهدیدهای متقابل در حالی است كه طبق گزارش های نهادهای دفاعی و اطلاعاتی ژاپن و آمریكا، كره شمالی موفق شده است یك كلاهك هسته ای كوچك تولید كند كه می تواند در موشك های این كشور به كار گرفته شود.
كره شمالی در ماه های اخیر چندفروند موشك بالستیكی قاره پیما و تاكتیكی پرتاب كرده و گویا بمب هسته ای و هیدروژنی نیز آزمایش كرده است.
به دنبال این آزمایش ها، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه كره شمالی تصویب كرد كه بر اثر آن صادرات مواد غذایی دریایی و معدنی كره شمالی سالانه یك میلیارد دلار كاهش پیدا می كند.
شبد**اروپام*391*1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

سرخط اخبار جهان