۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۵
کد خبر: 82702641
T T
۰ نفر
سی ان ان: دو سوم مردم آمریكا مخالف خروج از برجام هستند

تهران – ایرنا – در حالی كه ترامپ بر خلاف اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را رد و تهدید به خروج از آن كرده، نظرسنجی شبكه خبری سی ان ان آمریكا نشانگر این است كه دو سوم مردم این كشور با خروج از این توافق مخالف هستند.

به گزارش جمعه شب ایرنا، یك نظرسنجی كه از سوی شبكه خبری سی ان ان آمریكا انجام شده، حاكی از آن است كه دو سوم مردم آمریكا با خروج از برجام مخالف هستند.
براساس این نظرسنجی، در میان كسانی كه به حزب دمكرات وابسته هستند، 80 درصد مخالف خروج بوده و 13 درصد با آن اعلام موافقت كرده اند.
در حالی كه جمهوریخواهان معمولا شدیدترین موضع ها را علیه ایران می گیرند، طرفداران این حزب اما درباره توافق هسته ای نظری نسبتا متفاوت دارند.
مخالفان خروج از برجام در میان جمهوریخواهان با جمیت 48 درصدی، یك درصد بیشتر از موافقان خروج هستند.
این نظرسنجی همچنین نشان می دهد كه آمریكایی ها مستقل كه هیچ وابستگی به احزاب دوگانه این كشور ندارند، نظری مشابه دمكرات ها دارند؛ 67 درصد از مستقلان مخالف و 27 درصد موافق خروج آمریكا از این توافق بین المللی هستند.
نتیجه كلی این نظرسنجی گویای این واقعیت است كه 67 درصد از مردم آمریكا با خروج این كشور از برجام مخالفند و تنها 27 درصد موافقت خود را با این امر نشان داده اند.
این نظرسنجی كه یك هفته پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا علیه ایران منتشر می شود، نشان می دهد كه مواضع او در تقابل شدید با نظر اكثریت مردم آمریكا است.
ترامپ جمعه شب گذشته همزمان با اعلام راهبرد جدید دولتش در قبال ایران، پایبندی تهران به توافق هسته ای را رد و تهدید كرد كه اگر كنگره نتواند قانونی برای فشار بیشتر علیه جمهوری اسلامی تصویب كند، از برجام خارج خواهد شد.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

سرخط اخبار جهان