۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82701761
T T
۰ نفر
تاكید وزیر اقتصاد تركیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بر همكاری های فنی و مهندسی

آنكارا- ایرنا- نهاد زیبكچی وزیر اقتصاد تركیه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در جریان دیدار و گفت و گو در آنكارا بر همكاری های فنی و مهندسی بین دو كشور تاكید كردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دو وزیر كه نماینده ویژه رییس جمهوری و رییس كمیسیون اقتصادی در كشور متبوع خود هستند، در این دیدار، راه های گسترش همكاری های اقتصادی و تجاری را با هدف دستیابی به 30 میلیارد دلار مبادلات تجاری بررسی كردند.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران كه همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران به انكارا سفر كرده است، پس از دیدار دوجانبه با نهاد زیبكچی وزیر اقتصاد تركیه، در نشست بازرگانان و تجار ترك و ایرانی شركت كرد.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با ابراز خرسندی از دیدار با زیبكچی گفت: از افزایش حجم تجارت خارجی تركیه و ایران طی دوره های اخیر بسیار خوشحال هستیم.
وی بیان كرد: تركیه موفقیت های خوبی به ویژه در زمینه ارائه خدمات مهندسی و فنی كسب كرده و باور داریم كه همكاری تركیه و ایران در زمینه های خدمات مهندسی و فنی باعث ارتقای ایران به سطوح بالایی خواهد شد چرا كه ایران پروژه های مهمی در این زمینه ها دارد.
نهاد زیبكچی وزیر اقتصاد تركیه نیز در این نشست گفت: خواهان ارزیابی فرصت های شغلی در تركیه و ایران و تولید پروژه های جدید هستیم.
وی اظهار كرد: باید پروژه های لازم برای همكاری بازرگانان تركیه و ایران مشخص شود و دولت تركیه مسئولیت خود برای حمایت از این بازرگانان و ارائه امكانات را انجام خواهد داد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان