۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82699254
T T
۰ نفر
شلیك سوریه به پهپاد صهیونیستی؛ ترسیم خط قرمزهای جدید

بیروت – ایرنا – روزنامه عبری زبان معاریو با اشاره به درگیری دیروز بین نیروی هوایی سوریه و هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی، شلیك موشك به سمت پهپاد اسرائیلی بر فراز آسمان لبنان را به منزله ترسیم خطوط قرمز جدید برای این رژیم در مرحله بعد از پایان جنگ سوریه دانست.

به گزارش ایرنا ارتش سوریه روز گذشته(دوشنبه) اقدام به شلیك موشك زمین به هوا به سوی یك پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان كرد.
«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام كرد كه جنگنده های این رژیم در پاسخ به شلیك نیروی هوایی سوریه، یكی از سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه را در 50 كیلومتری شرق دمشق هدف قرارداده است.
«یوسی ملمان» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو روز سه شنبه در یادداشتی حادثه روز گذشته بین نیروی هوایی سوریه و اسرائیل را «تحولی مهم» نامید چرا كه برای اولین بار بعد از جنگ 33 روزه با لبنان در سال 2006 نیروی هوایی اسرائیل در «ماموریت روتینی تصویر برداری» در آسمان لبنان هدف شلیك موشك قرار می گیرد.
تحلیلگر معاریو نوشت: اگرچه این موشك ها به هدف اصابت نكرد اما سوال اینجاست كه اسد چطور تصمیم به این كار گرفت؟ آیا این كار با هماهنگی یا حتی به دستور ایران و روسیه بوده است؟
ملمان با بیان اینكه سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در حال بررسی این موضوع و یافتن پاسخ برای پرسش های مطرح شده حول آن هستند افزود: روشن است كه پیروزی های چند ماه اخیر اسد و كنترل بیشتر مناطق سوریه اعتماد به نفس او را بیشتر كرده است برای همین سعی دارد خط قرمزهای جدیدی جلوی نیروی هوایی اسرائیل ترسیم كرده و نیروی هوایی اسرائیل را وادار به توقف فعالیت هایش در آسمان لبنان سازد.
معاریو تحلیل عمیق تر حادثه را این دانست كه احتمالا این اقدام ارتش سوریه به دستور ایران انجام گرفته است. ایران می خواهد به اسرائیل بفهماند كه از این پس پرواز جنگنده های اسرائیلی در آسمان لبنان كه اساسا علیه حزب الله صورت می گیرد پروازی راحت و بی خطر نخواهد بود.
ملمان در پایان نتیجه گرفت كه با نزدیك شدن به پایان جنگ داخلی سوریه، اسرائیل در مرزهای شمالی در برابر واقعیت های جدیدی قرار گرفته است.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان