۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82698937
T T
۰ نفر
نوبخت:18 هزار میلیارد تومان به مگاپروژه مهارآب های مرزی اختصاص یافته است

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت تاكید كرد: با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی 6.3 میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان از سال 93 تاكنون به مگاپروژه مهارآب های مرزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: از نتایج این طرح بزرگ ذخیره پنج میلیارد متر مكعب آب و بهره برداری از 27 سد و بگیری، 15 سد و سامانه انتقال اصلی 11 هزار كیلومتر و 130 كیلومتر تونل به روش مكانیزه است.
وی از دیگر نتایج آن را احداث 140 هزار هكتار شبكه اصلی وتامین آب شرب 46 شهر و هزار و 36 روستا بیان كرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه كشور همچنین اظهاركرد: از نتایج این طرح افزایش 370 مگاواتی انرژی برق آبی است ودر این پروژه 51 هزار نفر مشغول به كار هستند كه با بهره برداری كامل طرح 270 هزار نفر مشغول به كار شدند.
نوبخت افزود: از سال 93 تاكنون جمعا 11.6 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پنج طرح بزرگ زیربنایی آب اختصاص یافت.
وی ادامه داد: از این میزان هشت میلیارد دلار به مهارآب های مرزی و 1.5 میلیارد دلار برای احداث شبكه های احیا اراضی خوزستان و ایلام اختصاص یافت.
سخنگوی دولت تصریح كرد: از این میزان همچنین 800 میلیون دلار برای آبیاری نوین و 500 میلیون دلار برای آب های سیستان و بلوچستان و 1.2 میلیارد دلار است كه در فرآیند تخصیص قرار دارند.
نوبخت همچنین گفت: این میزان تخصیص به جز 42 هزار میلیارد تومان سال گذشته و 30 هزار میلیارد تومان در سال جاری برای طرح های عمرانی است.
سخنگوی دولت با بیان این كه منابع صندوق توسعه ملی و منابع كشور در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: این كه امروز با قاطعیت در برابر حرف های پوچ رییس جمهوری آمریكا ایستاده ایم و مقاوم تر از همیشه هستیم بنابر اتكا به مردم بزرگ و فهیم ومنابع كشور است .
نوبخت افزود: منابع كشور اجازه می دهد مستقل روی پای خود بایستیم ضمن اینكه تعامل سازنده با جهان را به عنوان یك سیاست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه داریم .
وی ادامه داد: امروز دیگر این چنین نیست كه دولت آمریكا پرچمی را بلند كند وهمه زیر آن پرچم قرار گیرند چراكه سیاست منطقی ما این دولت را منزوی كرده است و ما تحت تاثیر حرف های پوچ و پرخاشگرانه ترامپ مواضع منطقی خود را ترك نمی كنیم.
سخنگوی دولت با بیان این كه چرا عده ای می خواهند این چنین القاء كنند كه منابع كشور كافی نیست ، خاطر نشان كرد: دولت توانست قبل از اجرای برجام تورم را مهار كند كه در شرایط تحریمی قرار داشت و رشد منفی اقتصادی را مثبت كرد بنابراین، این توانایی وجود دارد وباید باور كنیم .
نوبخت در ادامه گفت: تا 24مهر ماه سال جاری هشت میلیون و 870 هزار تن به ارزش 11 هزار و 591 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده كه از این میزان هشت هزار و 525 میلیارد تومان پرداخت شده است .
وی افزود: امیدوارم تا یك ماه دیگر شرایط به گونه ای شود كه گزارش دهیم تمام پول كشاورزان پرداخت شده است .
سخنگوی دولت اضافه كرد: همچنین تا 23مهر ماه سال جاری 55 هزار و 51 دستگاه خودرو تاكسی فرسوده جایگزین شده است .
سیام**1053**9121 ** 1336
خبرنگار: حمید شریفی كیا** انتشار: مهرنوش خانزائی
۰ نفر