۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
کد خبر: 82696945
T T
۰ نفر
معاون سازمان ملی استاندارد: گازوئیل مشمول استاندارد اجباری می شود

بجنورد- ایرنا- معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس مصوبه دولت، گازوئیل هم مشمول استاندارد اجباری می شود.

وحید مرندی مقدم روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار كرد: استانداردسازی گازوئیل، براساس مصوبه دولت در لایحه هوای پاك، قرار است استاندارد سازی گازوئیل هم در دو سه سال آتی الزامی شود.
وی با اشاره به اینكه گازوئیل تاكنون مشمول استاندارد اجباری نبوده است خاطرنشان كرد: وزات نفت مكلف شده است گازوئیل استاندارد یورو چهار را تولید و توزیع كند.

* 85 استاندارد برای ساخت خودرو در كشور تدوین شده است
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: 85 استاندارد برای ساخت خودرو در كشور تدوین شده است.
مرندی مقدم اظهار كرد: در سال گذشته استانداردهای خودرو از 55 استاندارد ملی به 85 استاندارد ملی ارتقا یافته است.
وی افزود: خودروسازان مكلف هستند 66 استاندارد از این استانداردها را تا اول دی ماه امسال رعایت كنند و 2 استاندارد نیز تا اول تیرماه سال آتی باید در ساخت خودرو رعایت شده باشد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تصریح كرد: خودروسازان باید استانداردهای باقی مانده را تا اول دی ماه 97 در ساخت خودرو رعایت كنند.
مرندی مقدم اظهار كرد: عمده این استاندارد ها مربوط به ایمنی خودروها است و بر این اساس خودروها باید تا اول دی ماه تمام این استاندارد را داشته باشند.
وی با بیان اینكه از ابتدای دی ماه سال آتی از ادامه شماره گذاری خودروهایی كه استانداردهای مزبور را نداشته باشند خودداری می شود گفت: رعایت كردن این استانداردها بسته به توان خودروسازان دارد و به طور قطع یك سری از خودروها نخواهند توانست استانداردها را رعایت كنند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد تصریح كرد: ممكن است رعایت برخی از استانداردها برای خودروسازان مقرون به صرفه نباشد كه منجر به تعطیلی واحد تولیدی وتوقف ساخت خودرو شود و یا بعضا برای ساخت خودروهای جدید اقدام كنند و طراحی و خط تولید خود را تغییر دهند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
۰ نفر