۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82696205
T T
۰ نفر
واكنش گسترده مردم و شبكه های اجتماعی اصفهان به اظهارات ضد ایرانی ترامپ

اصفهان- ایرنا- اظهارات ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهوری امریكا و جعل نام خلیج فارس همگام با تمامی نقاط كشور با اعتراض و واكنش گسترده مردم و كاربران شبكه های اجتماعی در اصفهان روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری تازه كار آمریكا جمعه شب گذشته در اظهاراتی غیرواقعی و كذب و ادعاهای توهین آمیز علیه ایران از واژه ' خلیج عربی ' به جای خلیج فارسی استفاده كرد كه این حركت مورد اعتراض شدید كاربران ایرانی قرار گرفته است.
همچنین اتخاذ تحریم هایی علیه سپاه پاسداران، واكنش های بسیاری در شبكه های اجتماعی به همراه داشت.
در همین زمینه بسیاری كاربران از ساعت 22 جمعه شب در اعتراض به گستاخی‌های رییس‌جمهور آمریكا و در اعلام حمایت از دولت و همبستگی با پاسداران امنیت كشور، تصویر پرچم مقدس ایران را در پروفایل‌های خود قرار دادند.
از جمله مطالبی كه در این زمینه در صدر اخبار مورد توجه شبكه های اجتماعی قرار داشت، سخنرانی رئیس جمهوری ایران در پاسخ به لفاظی های ترامپ بود.
دعوت از رییس جمهوری آمریكای برای مطالعه بهتر تاریخ و جغرافیا، تداوم پایبندی به برجام تازمانی كه منافع ما را تامین كند، امریكا در مخالفت با برجام تنها است،كشورهای جهان برای اولین بار در تاریخ در برابر آمریكا ایستاده اند، سپاه نیرویی قدرتمند است و مردم همیشه در كنار سپاه از جمله نكته ها و جمله های نقل شده از دكتر روحانی است كه مورد توجه محافل مردمی و شبكه های اجتماعی قرار دارد.
همچنین اظهارات فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سخنان ترامپ نیز ار مطالب مورد توجه شبكه های اجتماعی اصفهان است.
موگرینی در واكنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام، تاكید كرد: برجام یك توافق دوجانبه نیست و به هیچ كشوری تعلق ندارد و هیچ كشوری نمی تواند به آن پایان بدهد.
مطالبی كه مسئولان، فرماندهان سپاه، صاحبنظران، هنرمندان و شخصیت های محبوب مردم نیز در شب گذشته درباره اظهارات ضد ایرانی ترامپ در صفحات شبكه های اجتماعی منتشر كردند، مورد توجه كاربران قرار گرفت و به سرعت در گروه های مختلف منتشر شد.
تعدادی از كاربران نیز اقدام به انتشار اسناد تاریخی، تصاویر، كلیپ ها یا آهنگ هایی درباره خلیج فارس در شبكه های اجتماعی كردند.
در یكی از این مطالب ، آمده است: 'در حالی كه ترامپ در سخنرانی خود از خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نام برد، سایت رسمی كاخ سفید در متن سخنان او از عبارت خلیج فارس استفاده كرد'.
برخی شبكه های اجتماعی نیز از هجوم گسترده كاربران ایرانی به صفحه ترامپ خبر دادند و نوشتند: 'كاربران ایرانی با هجوم به صفحه ترامپ در اینستاگرام به استفاده او از نام جعلی برای 'خلیج فارس' در سخنرانی اخیرش اعتراض و از هشتگ persiangulf# استفاده كردند'.
استفاده فراوان كاربران ایرانی در شبكه های اجتماعی مختلف از هشتگ persiangulf# باعث شد تا این واژه به ترند جهانی تبدیل شود.
عده ای از كاربران نیز از دید طنز به این موضوع نگاه كردند و مطالب طنز یا كاریكاتور در این زمینه منتشر كرده اند.
در یكی از این مطالب با درج تصویری از پادشاه عربستان در كنار ترامپ آمده است: 'از امروز همه هزینه ها فقط برای تو میشه'.
همچنین تصویری از نظر یك اصفهانی در صفحه شخصی اینستاگرام ترامپ منتشر شده كه در بخشی از آن به لهجه اصفهانی آمده است: ' ... قدمت پلی خواجو و سی و سه پلی ما از كلی سرزمین تو بیشترِس اونوقت اومِدی پشتی تیریبون و ایسادی آ راجبی خلیجی همیشه فارسی ما حرف میزِنی...'.
همچنین اظهارات دونالد ترامپ به عنوان محور سیاست جدید دولت آمریكا،برای بسیاری از مردم ایران جای تامل دارد و این سخنان در محافل مختلف سیاسی، عمومی خانوادگی بشكلی گسترده مورد بحث قرار گرفته است .
اكثر قریب به اتفاق مردم مجموعه اظهارات ترامپ را بی ارزش وكوچه بازاری ارزیابی كرده و شخصیت ترامپ را نامتعادل می دانند.
گ/3011 / خبرنگار آسیه معیین** انتشار: سلطانمرادی