۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۸
کد خبر: 82691917
T T
۰ نفر
تساوی ایران و روسیه در كازان/ محك جدی شاگردان كی روش

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تداركاتی به تساوی یك بر یك برابر روسیه میزبان جام جهانی 2018 دست یافت و این تیم را در كازان متوقف كرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19 و 30 دقیقه امشب (سه شنبه شب) در دیداری تداركاتی در شهر «كازان» به مصاف روسیه میزبان جام جهانی 2018 رفت.
تیم ایران با تركیبی متفاوت نسبت به بازی تداركاتی قبلی خود مقابل توگو كه به پیروزی دو بر صفر رسیده بود، دیدار با روسیه را آغاز كرد.
میزبان جام جهانی نیز كه ابتدای هفته جاری با حساب چهار بر دو كره جنوبی دیگر نماینده آسیا در جام جهانی را شكست داد با نفرات اصلی خود به مصاف ایران آمده بود و این دیدار محكی جدی برای هر دو تیم محسوب می شد.
در دقایق ابتدای دو تیم روشی فیزیكی را در دستور كار داشتند و موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد نشد.
نخستین موقعیت در دقیقه 26 به دست آمد كه ضربه سر «سردار آزمون» را دروازه بان روسیه به خوبی مهار كرد.
در دقیقه 28 خروج نامطمئن «علیرضا بیرانوند» تیم روسیه را در آستانه گلزنی قرار داد كه ضربه بازیكن میزبان راهی به دروازه ایران پیدا نكرد.
در نهایت اشتباهات متعدد بازیكنان دو تیم در میانه میدان سبب شد تا اتفاق خاصی رخ نداده و نیمه نخست با تساوی بدون گل همراه شود.
با شروع نیمه دوم، تیم ایران تلاش كرد تا توپ و میدان را در اختیار گرفته و حملاتی را با نفوذ به مركز خط دفاع روسیه برنامه ریزی كند. در دقیقه 58 حركت انفرادی «مهدی طارمی» با عبور از بین مدافعان روسیه و پاس فوق العاده وی، «سردار آزمون» در موقعیت طلایی گلزنی قرار گرفت و دروازه میزبان جام جهانی را گشود.
بعد از این گل روس ها تلاش زیادی كردند تا دروازه ایران را باز كرده و بازی را به تساوی بكشانند.
دروازه ایران تا دقیقه 74 بسته ماند، اما در این دقیقه پاس در عرض بازیكنان روسیه، پولوز مهاجم این تیم را در موقعیتی عالی قرار داد و وی نیز با یك بغل پا دروازه بیرانوند را گشود و بازی را به تساوی كشاند.
بعد از این گل نیز تیم روسیه چندین بار فرصت داشت تا دروازه ایران را باز كند، اما بی دقتی مهاجمین این تیم به همراه درخشش بیرانوند مانع از گشوده شدن دروازه ایران برای بار دوم شد تا در نهایت این دیدار تداركاتی و مهم با تساوی یك بر یك به پایان برسد.

** تركیب روسیه
ندری لونف، ایلیا كوتپوف، ویكتور واسین(46 ژیكیا)، فدور كودریاشوف، ماریو فرناندز(66 سامدوف)، دیمیتری تاراسوف(64 كوزیائف)، الكساندر اروخین، كنستانتین رائوش، الكسی میرانچوك(56 پولوز)، اسمولوف(83 زابولتنی) و الكساندر كوكورینس
مربی: چرچسوف

** تركیب ایران
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری(83 رامین رضاییان)، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی(80 روزبه چشمی)، وحید امیری، علیرضا جهانبخش(64 سامان قدوس)، مهدی طارمی(75 اكبر ایمانی) و سردار آزمون(كاوه رضایی 63)
سرمربی: كارلوس كی‌روش
ورزشی**9129**1368
خبرنگار: مهدی رهبر**انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر