تخصيص330ميليارد تومان سرانه مدارس/ پرداخت مطالبات حق التدريس ها

تهران- ايرنا- وزير آموزش و پرورش از پرداخت بخشي از مطالبات حق التدريس ها و سرانه مدارس تا هفته آينده خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه گروه فرهنگي ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، سيد محمد بطحايي در حاشيه مراسم تجليل از روساي مجمع خيرين مدرسه ساز گفت: خيرين مدرسه ساز مي‌توانند با تامين بخشي از فضاي آموزشي كشور تعادل نسبي در فضاهاي كشور داشته باشند و از تبعيض در فضاي آموزشي با اين روش جلوگيري مي‌كنيم.
وي در مورد وضعيت استخدام حق‌التدريس و مصوبه مجلس در اين مورد افزود: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرايي موظف بوده تا از مرجع قانونگذار تبعيت كند اما اين باعث افزايش مشكلات در آموزش و پرورش خواهد شد كه نيازمند اتخاذ سازوكارهاي متناسب با نياز آموزش و پرورش است.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: اين طرح متناسب با نياز آموزش و پرورش نبوده و نيازمند ملاحظاتي براي بهبود كار است به عنوان مثال نيروهاي پيش دبستاني اغلب خانم‌ها هستند در حالي كه در مدارس نياز به معلم مرد نيز وجود دارد بنابراين نيازمند برنامه‌ريزي جامعي براي تامين نيرو هستيم.
بطحايي در مورد تامين نيروي انساني با توجه به سونامي بازنشستگي در آموزش و پرورش در سال هاي آينده بيان كرد: مشكل چنداني براي تامين نيرو وجود ندارد و روش‌هاي مختلفي براي جايگزيني نيرو پيشنهاد شده است و علاوه بر دانشگاه فرهنگيان مي‌توان از دانشگاه‌هاي ديگري كه در حوزه تربيت معلم فعال هستند بهره‌ گرفت.
وي در مورد وضعيت تخصيص سرانه مدارس، افزود: هفته آينده 330 ميليارد تومان بودجه مربوط به سرانه مدارس پرداخت خواهد شد كه در اين تخصيص اعتبار مطالبات بخشي از مطالبات حق‌التدريسي‌ها در نظر گرفته شده است.
فراهنگ **1085** دريافت كننده : ناهيد پورمند* انتشار: محتشمي پور

سرخط اخبار جامعه