همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق شد

رشد203درصدی حمل دریایی محموله بین المللی با کانتینر درپنج ماه امسال

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رشد 203 درصدی حمل محموله های بین المللی در بخش کانتینری در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش سه شنبه تارنمای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمزه کشاورز اعلام کرد: در بخش واردات با رشد 35 درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال روبرو بودیم، همچنین در بخش بین الملل 203 درصد رشد داشتیم.
این مسوول گفت: میزان صادرات در پنج ماهه آغازین امسال 70 هزار تی.یی.یو بود.
وی اضافه کرد: شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی در این مدت 53.8 درصد افزایش درآمد داشت.
«شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی در پنج ماه نخست امسال حمل 450 هزار تی.یی.یو (کانتینر) را در بندر شهیدرجایی بر عهده داشت».
به گفته وی، 17 خط شرکت های کانتینری بزرگ بین المللی به بندر شهیدرجایی تردد می کند.
وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حدود 50 درصد از کل محموله های کانتینری کشور را حمل کرده است.
به گفته وی، شرکت حمل کانتینری کشتیرانی بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور در فهرست یکصد شرکت برتر کشور از نظر فروش قرار گرفته است؛ در حالی که این شرکت فقط به عنوان شرکتی خدماتی در بخش حمل و نقل فعالیت می کند.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی گفت: اوایل امسال به دلیل موانعی که از سوی برخی بانک های چینی به وجود آمد در صادرات با کندی مقطعی روبرو شدیم اما در هفته های اخیر در این زمینه جهش خوبی داشتیم؛ البته در بیش از یک سال گذشته در مورد صادرات به اروپا با هیچ مشکلی روبرو نبوده ایم.
وی با اشاره به آغاز همکاری های مشترک با شرکت های بزرگ بین المللی گفت: خوشبختانه این همکاری ها در حال گسترش است که در زمان مقتضی جزییات بیشتری ارائه می شود.
«اکنون خط اروپای شرکت حمل و نقل کانتینری با بکارگیری چهار فروند کشتی سفرهای منظم خود به کل بنادر اروپا را هر 2هفته یک بار انجام می دهد که با استقبال آن بازار روبرو شده است».
کشاورز افزود: تعداد کشتی های این خط به زودی به هفت فروند افزایش پیدا می کند و با اضافه شدن بنادر هند به این مسیر، سرویس هند به اروپا و اروپا به هند نیز راه اندازی می شود.

** توسعه خدمات اینترنتی
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی اعلام کرد: اکنون خدمات اینترنتی برخط (آنلاین) در 9 مورد نرخ دهی اینترنتی، کارتابل اختصاصی برای مشتریان، پرداخت آنلاین، ردیابی و ردگیری کانتینر به صورت برخط، ارائه خدمات ردیابی و ردگیری کانتینر از طریق تلفن گویا، ایجاد کانال تلگرامی و ارائه اطلاعات برخط به مشتریان و ایجاد سامانه ارتباط با مشتری با هدف یکپارچه سازی مشتریان ارائه می شود.
وی از تحویل گرفتن چهار فروند کشتی کانتینربر با ظرفیت 14هزار و500 تی.یی.یو در اواخر اسفندماه امسال خبر داد.

** ترانشیپ 100هزار کانتینر
کشاورز اعلام کرد شرکت حمل کانتینری کشتیرانی پارسال بیش از 100 هزار کانتینر در بندرعباس ترانشیپ کرد.
به گزارش ایرنا، هدف از ترانشیپ، ارسال دوباره کانتینرهای وارد شده به دیگر بنادر کانتینری ایران یا بنادر دیگر جهان است. این کار برای افزایش سرعت حمل و نقل و جابجایی کانتینر بین بنادر دنیا انجام می‌پذیرد.
این مسوول تصریح کرد: با نگرش تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر ترانشیپی مرکزی، بتازگی محموله های ارسالی به قطر از آسیا و اروپا نیز علاوه بر بندر «ام القصر» عراق، به بندرعباس حمل و از این بندر به مقصد قطر ترانشیپ می شود.
به گفته وی، بندرعباس جایگزین خوبی برای سایر بنادر منطقه برای حمل محموله های ترانشیپی است.
وی با اشاره به ترانشیپ یک ساله حمل محموله های بندر ام القصر عراق از طریق بندرعباس گفت: اکنون در هفته 2 سفر در این مسیر راهبردی صورت می گیرد. همچنین با همکاری یک خط بزرگ بین المللی سرویس حمل از هند به عراق از طریق ایران راه اندازی شده است.

** بازاریابی گسترده و شبکه ای
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بازاریابی در بخش فله، به طور کلان و متمرکز اما در بخش کانتینر کاملا شبکه ای و گسترده است، بنابراین مدیریت شبکه بسیار اهمیت می یابد؛ یعنی باید سطح اختیارات، قواعد و راهکارها را به گونه ای تنظیم کرد که علاوه بر از دست ندادن کالاها نوسانی نیز در ارائه نرخ برای محمولات مشابه از مراجع مختلف ایجاد نشود.
وی یادآوری کرد: حمل و نقل کانتینری در سطح جهان سخت ترین شرایط خود را در اواخر سال 2016 و 2017 تجربه کرد، به گونه ای که 9 خط بزرگ کانتینری ورشکست، فروخته یا ادغام شدند و پس از آن نرخ ها تا حدودی ثبات پیدا کرد.
وی افزود: با توجه به ثبات نسبی ایجاد شده و تجربه ادغام خطوط با یکدیگر انتظار می رود که حمل و نقل کانتینری با مدیریت بهتری به فعالیت خود ادامه دهد و تجربه تلخی که بزرگترین خط ها هم درگیر آن شدند تکرار نشود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت دریایی تصریح کرد: به زودی کشورهای عراق، سوریه، لبنان و نیز کشورهای دوست منطقه باید برای سازندگی خود اقدام کنند که با توجه به ارتباط نزدیک این کشورها با ایران می تواند در افزایش میزان حمل و نقل دریایی ایران اثر گذار باشد.
مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی به توسعه لجستیک در کشور اشاره کرد و افزود: با همکاری با شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی، دپوهای داخلی کانتینری در تهران و اصفهان ایجاد شده و در آینده نزدیک در سرخس و یزد نیز دپوهای کانتینری ایجاد خواهد شد.
وی در پایان گفت: افرادی که در شهرهای داخلی دارای کانتینر خالی هستند و قصد دارند آن را به بنادر بازگردانند می توانند کانتینرها را به صاحب کالایی که در همان شهر احتیاج به کانتینر دارد تحویل دهند تا با این روش هزینه های جا به جایی کانتینر خالی به حداقل برسد، ضمن این که اثرات مستقیمی در کاهش ترافیک جاده ای، استهلاک، کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست خواهد داشت.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1346 تاسیس شد و فعالیت حمل و نقل دریایی خود را در سال 1347 با بکارگیری 2فروند کشتی کوچک در حوزه خلیج فارس و چهار فروند کشتی اقیانوس پیما آغاز کرد و اکنون بیش از 150 فروند کشتی تجاری در اختیار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*1108*1961* تنظیم: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال