۷ مهر ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82680649
T T
۰ نفر
80 واحد معدني و صنعتي استان سمنان با مشكل كمبود آب مواجه است

سمنان- ايرنا- رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سمنان گفت : 80 واحد معدني و صنعتي اين استان به دليل كاهش محسوس سطح آب هاي زيرزميني و فرسودگي لوله هاي انتقال با مشكل كمبود آب مواجه است.

علي اصغر جمعه اي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود : در چهار سال گذشته بيش از 10 درصد واحدهاي صنعتي و معدني سمنان به دليل كمبود آب غيرفعال شد و ادامه اين روند اين استان را با بحران افزايش آمار بيكاري مواجه مي كند.
وي اظهارداشت : براي افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در سمنان بايد به زيرساخت هاي سرمايه گذاري توجه كرد و با وضعيت موجود نمي توان براي كاهش آمار بيكاري در استان قدم هاي جدي برداشت.
وي اضافه كرد : بيش از 200 واحد صنعتي و توليدي سمنان اكنون با مشكل نقدينگي، نبود بازار فروش و خام فروشي مواجه است و بايد تا پايان امسال در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد براي بازگرداندن اين واحدها به چرخه توليد تصميم گيري كرد.
جمعه اي خاطرنشان كرد : سمنان از ظرفيت هاي بسيار قابل توجه اي در بخش معدن، صنعت و گردشگري در مقايسه با ساير استانهاي كشور برخوردار است و با همدلي مسوولان دستگاه هاي اجرايي و با آماده سازي زيرساخت ها مي توان براي افزايش اشتغال اقدام كرد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سمنان گفت : تاكنون بيش از چهار هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به واحدهاي صنعتي و توليدي استان پرداخت شد و پرداخت چهار هزار ميليارد ريال تسهيلات ديگر هم در دستور كار قرار دارد.
جمعه اي يادآور شد : با ارايه تسهيلات رونق توليد در سال گذشته براي بيش از هشت هزار نفر در بخش صنعت و معدن سمنان اشتغالزايي شد و با اتخاذ اين برنامه راهبردي متوسط آمار بيكاري از 12.5 درصد درصد سال به كمتر از 9 درصد كاهش يافت.
به گزارش ايرنا، ميانگين سرانه مصرف آب در كشور حدود 200 ليتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 ليتر است، در استان سمنان حدود يك ميليارد و 250 ميليون مترمكعب آب در سال توليد مي شود.
استان سمنان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بيكاري در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق كامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيكاري در سمنان كاهش قابل توجهي يابد.
استان بيش از 700 هزار نفري سمنان يكهزار و 800 واحد توليدي و صنعتي دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها