۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82678455
T T
۰ نفر
ایران دو واحد نیروگاهی آبی و خورشیدی در مرز ارمنستان احداث می كند

تهران - ایرنا - رئیس هیات ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و ارمنستان از ساخت دو واحد نیروگاهی آبی و خورشیدی توسط جمهوری اسلامی ایران در مرز مشترك با ارمنستان خبر داد.

علیرضا دائمی سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا به مذاكرات 50 روز پیش خود با وزیر انرژی ارمنستان رئیس هیات ارمنی در كمیسیون مشترك، اشاره كرد و گفت: همكاری خوبی در زمینه رودخانه ها بویژه رودخانه ارس داریم و روی مباحث كیفی این رودخانه كه برای ما اهمیت دارد با هم كار می كنیم.
وی در خصوص مناسبات دو جانبه و تفاهم نامه های موجود بین تهران - ایروان، گفت: ارمنستان كشور همسایه خوب ما بوده و سیاست ما تقویت این كشور است.
دائمی با بیان این كه انتقال برق از طریق یك خط 400 كیلوات هم در برنامه های ما است كه با سرعت انجام می شود اضافه كرد: در زمان حاضر دو خط 230 كیلووات احداث شده كه كافی نیست و خط با ظرفیت بالاتر باید نصب كنیم كه هم اینك شركت های ایرانی در حال نصب دكل های خط 400 كیلووات هستند.
قائم مقام وزارت نیرو همچنین با بیان این كه همكاری های گسترده ای در زمینه های دانش فنی با ارمنستان داریم گفت: یك واحد نیروگاهی آبی در مرز ایران - ارمنستان توسط مهندسین ایرانی طراحی و ساخته می شود.
وی افزود: یك واحد 50 مگاواتی نیروگاه خورشیدی هم توسط مجموعه های ایرانی در آنجا ساخته می شود.
رئیس هیات ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ایران و ارمنستان، از مراودات خوب بین شركت های ایرانی و ارمنی و نیز پیمانكاران دو كشور خبر داد.
وی همچنین در خصوص تعاملات انرژی بین ایران و تركیه اظهار داشت: بخشی از برق تركیه را هم تامین می كنیم و روابط خوبی با این كشور داریم؛ مشابه كشورهای همسایه مانند عراق، پاكستان و افغانستان كه برقشان توسط ایران تامین می شود.
دائمی با تاكید بر این كه برنامه های ایران در زمینه برق، بلند مدت است اظهار داشت: ششمین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 600مگاوات در لندن كار بزرگی است كه توسط ایران انجام شده است.
وی یادآوری كرد: روز پنجشنبه گذشته(30شهریور) هم در اتریش موافقت نامه یك میلیارد یورویی بین دولت ایران و اتریش منعقد شد كه بانك ها كمك كنند تا طرح های آب و برق خود را اجرا كنیم.
سیام**6984** گفت و گو: امیر خان زاده*انتشار:امیر كاردان راد
۰ نفر