جواز ورود فولاد به جمع مدعيان يا احياي دوباره استقلال

اهواز – ايرنا - تيم هاي فولاد و استقلال خوزستان در چارچوب مسابقات هفته هشتم ليگ برتر فوتبال كشور به مصاف يكديگر خواهند رفت.

به گزارش ايرنا، درهفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال كشور دو تيم فولاد و استقلال خوزستان از ساعت 17:30 روز سه شنبه چهارم مهرماه به مصاف هم خواهند رفت كه اين ديدار نهمين تقابل دو تيم به شمار مي رود.

* فولاد خوزستان

تيم فولاد خوزستان با 13 امتياز در جايگاه چهارم جدول رده بندي قرار دارد و به شدت در تعقيب تيم هاي پارس جنوبي و پرسپوليس است. تيم پورموسوي فصل را بسيار ضعيف آغاز نمود اما هر آنچه از آغاز فصل گذشت، اين تيم خود را بيش از پيش بهترنشان داد و حال توانايي آن را دارد تا با پيروزي مقابل استقلال خوزستان، خود را به عنوان يك مدعي اصلي مطرح كند بر خلاف تيم استقلال خوزستان كه با مشكلات فراواني دست و پنجه نرم مي كند، تيم سرخ پوش شهر اهواز هيچگونه مسئله و مشكل مالي خاصي ندارد و با قدرت در حال ساخت تيمي جديد با بازيكنان كم نام و نشان است.
اوج درخشش سرخ پوشان به بازي گذشته آن ها مقابل نفت آبادان باز مي گردد كه در آن بازي، فولاد موفق شد در بيرون از خانه با نتيجه يك بر صفر بر نفتي ها غلبه كند و گام بلندي براي موفقيت بيشتر خود در اين فصل بردارد. نكته مهم ديگر در خصوص فولاد خوزستان، شكست ناپذيري اين تيم از هفته پنجم به بعد است، فولاد پس از شكست يك بر صفر مقابل پيكان در هفته پنجم تا به حال طعم شكست و تساوي را نچشيده و در 2 هفته گذشته تيم هاي قدرتمند سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان را از پيش رو برداشته است حال بايد ديد روند پيروزي هاي اين تيم ادامه خواهد داشت يا خير.
ستاره بي چون و چراي امروز فولادي ها بدون شك، آرش افشين مي باشد كه روند رو به رشد خود را به خوبي ادامه داده و از زمان حضور دوباره اش در فولاد، جان تازه اي به خط حمله اين تيم داده است. همچنين فرم خوب علي اصغر عاشوري و عبدالله ناصري و بازي مهندسي ايمان مبعلي در كنار عملكرد خوب عبداله كرمي و ايوب والي در خط دفاع و واكنش هاي ديدني حامد لك و احسان مراديان دو سنگربان سرخپوشان، كار را براي هر رقيبي مشكل ساز مي كند.

* استقلال خوزستان

استقلال خوزستان هم اكنون با 6 امتياز در جايگاه پانزدهم جدول رده بندي ليگ برتر فوتبال ايران قرار دارد. شاگردان عبداله ويسي از آغاز ليگ هفدهم تاكنون با مشكلات بسيار زيادي دست و پنجه نرم كرده اند، از مشكلات مالي گرفته تا حواشي اطراف اين تيم كه باعث شده قهرمان دو فصل گذشته ليگ برتر، اكنون در قعر جدول قرار داشته باشد گرچه هنوز ابتداي فصل است و بازيكنان جديد اين تيم به مرز هماهنگي كامل نرسيده اند لذا بايد منتظر ماند تا در آينده تيم آبي پوش شهر اهواز چه از پيش خواهد برد. استقلال خوزستان در آخرين بازي خود، در چارچوب مسابقات ليگ برتر در هفته هفتم به مصاف سپيدرود رشته رفت و با تساوي بدون گل متوقف شد. آبي هاي خوزستان در هفته ششم مقابل ذوب آهن به ميدان رفتند كه با دريافت شش گل سنگين ترين شكست يك تيم خوزستاني حاضر در ليگ برتر را رقم زدند. با خروج بازيكناني نظير محمد طيبي، حسن بيت سعيد، رحيم زهيوي، علي اصغر عاشوري، مهدي مومني، آرش افشين و مهدي زبيدي از تيم استقلال خوزستان شاكله اصلي اين تيم از بين رفت و مشكلات مالي آبي ها باعث شد كه بازيكنان سرشناس كشور از حضور در اين تيم صرف نظر كنند. ويسي كه در هفته سوم به خوبي ضعف تيمش را شناسايي كرد سريع دست به كار شد و با جذب دو مهاجم برزيلي و گرجستاني خط حمله خود را تقويت كرد تا تيمش در امر گلزني موفق تر ظاهر شود.
استقلال خوزستان براي دوباره مطرح كردن خود به عنوان يك مدعي، به شدت نيازمند كسب سه امتياز اين ديدار خواهد بود و بايد ديد چه اتفاقاتي براي استقلال خوزستان در دربي اهواز خواهد افتاد.
دو تيم فولاد و استقلال خوزستان در حالي روز سه شنبه به مصاف يكديگر خواهند رفت كه در هشت تقابل اخيرشان، شش برد سهم سرخ پوشان فولادي و 2 برد از آن استقلالي ها شده است كه نكته جالب توجه در دربي سرخابي هاي خوزستان اين است كه هيچ كدام از ديدارهاي دو تيم با نتيجه تساوي به پايان نرسيده است.
در نهمين دربي سرخابي هاي فوتبال خوزستان آرش افشين، رحيم زهيوي، علي اصغر عاشوري، پيمان شيرزادي، فرزاد جعفري و فرشاد جانفزا همگي فصل گذشته پيراهن تيم استقلال خوزستان را به تن داشتند همچنين ميثم دورقي، حكيم نصاري 2 بازيكن حال حاضر تيم استقلال خوزستان سابقه پوشيدن پيراهن سرخ پوشان فولادي را در كارنامه دارند.
در ادامه نگاهي گذرا خواهيم انداخت به نتايج و گلزنان هشت بازي قبلي بين فولاد و استقلال خوزستان:
فصل 93-92
بازي رفت: فولاد خوزستان 3 – استقلال خوزستان 2
فرزاد حاتمي، بختيار رحماني و سروش رفيعي (فولاد) - ميلاد ميداودي و مهدي خيري‌ (استقلال)
بازي برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 2
اسماعيل شريفات 2 گل (فولاد(
فصل 94-93
بازي رفت: فولاد خوزستان 1 – استقلال خوزستان 0
يوسف وكيا (فولاد)
بازي برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 3
مهدي بدرلو و آلويس نونگ 2 گل (فولاد)
فصل 95-94
بازي رفت: فولاد خوزستان 0 – استقلال خوزستان 2
حسن بيت‌ سعيد و فرشاد جانفزا (استقلال خوزستان)
بازي برگشت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 1
ماتياس چاگو (فولاد)
فصل 96-95
بازي رفت: استقلال خوزستان 0 – فولاد خوزستان 1
ساسان انصاري (فولاد)
بازي برگشت: فولاد خوزستان 1 – استقلال خوزستان 3
ساسان انصاري (فولاد) - مهدي مومني، آلويس نانگ و حسن بيت سعيد ( استقلال خوزستان)
گفتني است تيم صنعت نفت آبادان ديگر نماينده خوزستان در اين هفته از رقابت ها مي بايست به مصاف تيم پرسپوليس تهران برود اما به دليل حضور اين تيم در جام باشگاه ها آسيا اين بازي به زمان ديگري موكول شد كه متعاقبا اعلام خواهد شد.
6002خبرنگار: پارسا شاكري**انتشار :كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها