صنعت نفت – فولاد،دربي خوزستان/استقلال خوزستان به دنبال خروج از بحران

اهواز- ايرنا- نمايندگان فوتبال خوزستان در هفته هفتم از سري رقابت هاي ليگ برتر كشور به مصاف حريفان خود مي روند.

به گزارش ايرنا با گذشت شش هفته از مسابقات ليگ برتر فوتبال كشور تيم هاي خوزستاني فولاد، صنعت نفت و استقلال به ترتيب با كسب 10، 7 و 5 امتياز در مكان هاي چهارم، يازدهم و چهاردهم جدول رده بندي جاي گرفته اند كه اين موضوع ناراحتي هواداران نفت آبادان و استقلال خوزستان را به همراه داشته است.
در اين هفته از رقابت ها تيم‌هاي صنعت نفت و فولاد در مصاف با يكديگر دربي فوتبال خوزستان را برگزار مي كنند اين در حالي است كه زردپوشان آباداني روزهاي خوبي را سپري نمي كنند و هفته گذشته در يك بازي بيرون از خانه سومين شكست خود را تجربه كردند اما در آن سوي ميدان سرخپوشان فولادي پس از حذف از رقابت هاي جام حذفي در هفته ششم مسابقات ليگ برتر يك برد شيرين برابر تيم سپاهان بدست آوردند و با روحيه اي دوچندان به مصاف حريف هم استاني خود مي روند.
برزيلي هاي ايران كه از شش بازي قبل خود 2 برد، يك تساوي و سه باخت كسب كردند به فكر جبران شكست فصل قبل خود در هر 2 بازي رفت و برگشت مقابل فولاد هستند و مي خواهند دومين پيروزي خود را در برابر اين تيم اهوازي تجربه كنند اما در سوي مقابل تيم فولاد خوزستان كه سه برد، يك تساوي و 2 باخت در پرونده دارد به دنبال هفتمين برد خود در مقابل صنعت نفت آبادان است.
اين 2 تيم خوزستاني 8 بار در ليگ برتر و يك بار در جام حذفي سابقه رويارويي در فوتبال حرفه اي ايران را با يكديگر دارند كه آمار و ارقام نشان مي دهد در چهار ديداري كه صنعت نفت ميهمان بوده است هيچ امتيازي كسب نكرده است اين در حالي است كه تيم فولاد خوزستان 2 بار در زمين نفتي هاي آبادان به پيروزي رسيده است.
صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان تاكنون 9 بار به مصاف هم رفته ‌اند كه سهم فولاد 6 برد، 2 تساوي و يك شكست بوده است همچنين يك ديدار بين 2 تيم با برتري زردپوشان به پايان رسيده است. فولادي ها در مصاف با زردپوشان 19 گل به ثمر رسانده و هفت گل دريافت كرده اند و در سوي مقابل طلايي پوشان هفت گل به رقيب سرخپوش خود زده اند همچنين پرگل‌ ترين ديدار 2 تيم با برتري سه بر صفر به سود فولاد به پايان رسيده است.
در تاريخ مسابقات بين اين 2 تيم خوزستاني داود دهقاني، علي بداوي، حسين كعبي، رضا نوروزي، آندره رينالدو، آرش افشين، بختيار رحماني، حكيم نصاري، سامان سعيد، لوسيانو پريرا، اسماعيل شريفات، ساسان انصاري و ايوب والي بازيكناني بوده‌اند كه در ليگ برتر با پيراهن فولاد به صنعت‌نفت گل زده‌اند و در سوي مقابل لطيف جنامي، داود سيدعباسي، علي‌رضا دغاغله، اميد شريفي‌نسب، علي ممبيني، لئون پاچاچيان، مصطفي صبري، سجاد مشكل‌پور و سيامك سرلك گلزنان تيم نفت آبادان برابر فولاد خوزستان بوده‌اند.
لوسيانو پريرا مهاجم برزيلي 2 فصل قبل تيم فولاد خوزستان كه سابقه گلزني به تيم نفت آبادان را در كارنامه دارد، اين بار با پيراهن صنعت‌ نفت در برابر فولاد به ميدان خواهد رفت تا شانس خود را براي گلزني به تيم سابقش امتحان كند. در آن سوي ميدان نيز ايوب والي و آرش افشين بازيكنان حال حاضر فولاد خوزستان سابقه گل زدن به زردپوشان را دارند.
در ادامه رقابت هاي اين هفته ليگ برتر تيم استقلال خوزستان در حالي از تيم سپيدرود پذيرايي خواهد كرد كه هفته گذشته در يك بازي عجيب و در كمال ناباوري شش گل از تيم ذوب آهن دريافت كرد تا بدترين باخت تاريخ تيم هاي خوزستاني در ليگ برتر را رقم بزند و از سوي ديگر اعتراض هواداران اين تيم را درپي داشته باشد.
آبي هاي خوزستان كه همچون فصل گذشته بر سر مسائل مالي با مشكل مواجه هستند و هنوز امتياز اين تيم به متقاضي بخش خصوصي واگذار نشده است در حال حاضر با پنج امتياز در رتبه هاي انتهايي جدول جاي دارند اما در سوي مقابل تيم سپيدرود رشت نيز كه در هفته قبل زردپوشان آباداني را در خانه مغلوب كرد اكنون با كسب هفت امتياز در مكان دهم جدول جاي گرفته است.
استقلالي هاي خوزستان از شش بازي گذشته خود تاكنون يك برد، سه باخت و 2 تساوي بدست آورده اند اما سرخ پوشان سپيدرودي نيز از ديدارهاي قبلي خود 2 برد، يك تساوي و سه باخت كسب كرده اند. تيم سپيدرود اولين سال حضور خود را در ليگ برتر تجربه مي كنند در حالي كه آبي هاي خوزستان پنجمين فصل حضورشان در ليگ است و سابقه يك دوره قهرماني در اين رقابت ها را دارند.
ديدار نمايندگان خوزستان در هفته هفتم به شرح ذيل است:
پنج شنبه 30 شهريورماه:
استقلال خوزستان – سپيدرود رشت (ساعت 20:00 ورزشگاه غدير اهواز)
جمعه 31 شهريورماه:
صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان ( ساعت 20:00 ورزشگاه تختي آبادان)

6002خبرنگار: پارسا شاكري**انتشار :كبري آقازري