۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82668484
T T
۰ نفر
به استقلال شوك وارد كنيد

تهران -ايرنا-تابناك در يادداشتي آورده است:نكته مهم نظرسنجي تابناك اما رأي پايين گزينه «استخدام مربي خوب داخلي» بود كه با 6 درصد آرا، كمترين رأي كاربران را از آن خود كرد. رأي پايين كاربران به اين گزينه نشان مي‌دهد، جايگزين كردن منصوريان با يك مربي داخلي، در واقع حركت در مسير شكست است و اگر قرار است براي استقلال مربي داخلي بياوريد، همين منصوريان از همه نام‌ها بهتر است.

تابناك در يادداشت خود آورده است: استقلال در يكي از بدترين روزها و هفته‌هاي ده سال اخير است. تيم دچار يك بحران بزرگ شده و تلاش‌ها براي برون رفت از اين بحران هم تاكنون جواب نداده است و استقلال تنها به مدد تفاضل گل آخرين تيم جدول و تنها گل زده اين تيم در شش هفته هم دست‌مايه تمسخر آنها توسط رقبا قرار گرفته است.

اما در اين وضعيت، استقلالي‌ها بايد چه رويكردي در پيش بگيرند؟

به گزارش «تابناك»، درست زماني كه پرسپوليسي‌ها يكي از بهترين تيم‌هاي تاريخ خود را ساخته‌اند و با بازي‌هاي زيبا و هيجان‌انگيزشان دل هوادارانشان را شاد كرده‌اند، ديگر تيم بزرگ و پر طرفدار پايتخت در يكي از بدترين روزهاي تاريخ خود به سر مي‌برد؛ با چهار امتياز از شش بازي در رده پانزدهم جدول و تنها با يك گل زده!

مسأله بغرنج براي استقلال اين است كه هنوز راهكار درستي براي برون رفت از اين بحران پيدا نشده است. يك ماه پيش هيأت مديره، بعد از نتايج ضعيف آغاز فصل به منصوريان چند بازي مهلت داد؛ اما فرصت تعطيلي ليگ به خاطر بازي‌هاي ملي هم به مربي جوان استقلال كمكي نكرد تا تيمش را متحول كند و آنها با پيروزي خفيف برابر تيم دسته اولي گل‌گهر در جام حذفي و يك شكست ديگر در ليگ برتر همچنان روي نوار ناكامي گام برمي دارند.

به تيم شوك وارد كنيد؛ يا با آوردن يك مربي خارجي خوب و يا با تغيير مديريتي!
غالبا در اين مواقع، نخستين قرباني نتايج ضعيف تيم، سرمربي آن است؛ همان طور كه اين روزها بيشترين فشار روي علي منصوريان است. اما علاوه بر منصوريان، هيأت مديره باشگاه هم مورد انتقاد شديد هواداران است. چند سال نتيجه نگرفتن و عقب ماندن از رقيب سنتي‌شان در كنار مقايسه حال و روز امروز استقلال در برابر پرسپوليس موجب شده آنها علاوه بر سرمربي از مديريت باشگاه هم ناراضي باشند. چيزي كه در نظرسنجي تابناك هم كه با پرسش محوري بهترين راهكار براي خروج استقلال از بن‌بست به نظرخواهي گذاشته شد، بيش از پيش مشهود بود، نزديك به 34٪ كاربران سايت خواهان تغيير هيأت مديره و مديرعامل باشگاه بودند.

يكي از ضعف‌هاي مشهود هيأت مديره باشگاه استقلال، حضور كور و ناموفق آنها در بازار نقل و انتقالات بود؛ هرچند روي كاغذ استقلال كلي بازيكن پير و جوان و چند ستاره را در تابستان نقل و انتقالات جذب كرده، از دست دادن رابسون و كاوه رضايي، دو بازيكن كليدي فصل پيش اين باشگاه در خط دفاع و حمله، منجر به ضربه خوردن شديد اين تيم در اين شش هفته شد. چنانكه استقلال در اين شش بازي هم از نبود يك مدافع شش دانگ ضربه خورده و مهم‌تر از آن در خط حمله با يك بحران بزرگ مواجه است.

البته محبوب‌ترين گزينه كاربران تابناك در اين نظرسنجي، استخدام يك مربي خوب خارجي بود كه 34٪ آرا را از آن خود كرد كه اين البته از موفقيت چشمگير پرسپوليس نشأت مي‌گيرد.

موفقيت مدل برانكو در پرسپوليس نشان داد، حضور يك مربي با دانش خارجي چقدر در موفقيت تيم‌هاي ليگ برتري تأثير دارد و اگر تيم‌ها به ‌جاي اينكه در دام دلالي فوتبال بيفتند و به سراغ گزينه‌هاي كور بروند با انتخاب‌هاي درست مربيان خوب خارجي استخدام كنند، چه ميزان مي‌توانند موفق باشند، موجب شده تا هواداران استقلال هم انتظار داشته باشند، به جاي تجربه چند باره چهره‌هاي داخلي و تكراري استقلال باشگاه به سراغ يك گزينه مناسب خارجي بروند؛ كسي كه نامش بزرگتر از ليگ ايران باشد و هم در ليگ و هم در آسيا خيال استقلالي‌ها را راحت كند.

به تيم شوك وارد كنيد؛ يا با آوردن يك مربي خارجي خوب و يا با تغيير مديريتي!

نكته مهم نظرسنجي تابناك اما رأي پايين گزينه «استخدام مربي خوب داخلي» بود كه با 6٪ آرا، كمترين رأي كاربران را از آن خود كرد. در اين روزها، كم نام داخلي براي نشستن روي صندلي منصوريان مطرح نشد. از كساني كه چند بار شانس خود را روي نيمكت استقلال آزموده بودند تا مربيان جواني كه در ليگ‌هاي پايين‌تر مشغول به فعاليت هستند؛ اما رأي پايين كاربران به اين گزينه نشان مي‌دهد كه جايگزين كردن منصوريان با يك مربي داخلي، در واقع حركت در مسير شكست است و اگر قرار است براي استقلال مربي داخلي بياوريد همين منصوريان از همه نام‌ها بهتر است. در واقع مقايسه اين رأي با 23 درصد كه به ابقاي منصوريان رأي داده‌اند، نشان مي‌دهد در هر صورت، كاربران ابقاي منصوريان را بهتر از هر چهره داخلي ديگري مي دانند.

تابناك/26شهريور 96
اول*عليرضافرجي
۰ نفر