رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:

ارتقا رتبه و جایگاه علمی، مهمترین دستاورد دانشگاه علامه در 4 سال گذشته است

تهران - ایرنا - رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه علامه طباطبایی در چهار سال گذشته، ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه از رتبه 60 در بین دانشگاه های کشور به رتبه 12 و قرار گرفتن آن در جمع 12 دانشگاه برتر ایران(دانشگاه های نوع یک) است.

دکتر محمدمهدی فرقانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح دستاوردها و موفقیت های دانشگاه علامه طباطبایی افزود: وضعیت دانشگاه علامه در چهار سال گذشته، چه از جهت فضای فرهنگی، فکری و عمومی دانشگاه و چه در ارتباط با جایگاه و وضعیت علمی و پژوهشی آن، به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران پیش از آن نیست. آقای دکتر سلیمی - رییس دانشگاه علامه طباطبایی - در این چهار سال دستاوردهایی داشتند که واقعاً دستیابی به برخی از آنها - اگر نگویم غیرممکن - اما دور از ذهن به نظر می رسید.
وی همچنین مهمترین دستاورد دانشگاه علامه طباطبایی در دوران دکتر سلیمی را ارتقای 48 پله ای رتبه علمی آن و قرار گرفتن در جمع 12 دانشگاه برتر کشور عنوان کرد.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات و پیشکسوت روزنامه نگاری، مهمترین دستاورد دانشگاه علامه طباطبائی در دوران دکتر حسین سلیمی را ارتقای 48 پله ای رتبه علمی آن و قرار گرفتن در جمع12 دانشگاه برتر کشور عنوان کرد.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات در پاسخ به این پرسش که وضعیت فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در دوره مدیریت دکتر سلیمی چگونه بوده است؟ تصریح کرد: بهبود فضای فرهنگی دانشگاه و ایجاد و تداوم یک فضای توأم با آرامش و امنیت ذهنی و روانی برای استادان، کارکنان و دانشجویان در این خصوص قابل ذکر است؛ به گونه ای که امروز، استاد دانشگاه علامه کاملاً احساس آرامش می کند از اینکه در این دانشگاه حضور و فعالیت دارد. این آرامش برای دانشجویان نیز قابل لمس است.
به گفته فرقانی، در طول چهار سال گذشته پای هیچ دانشجوی به دلایل سیاسی و فکری به کمیته انضباطی کشیده نشده است. هرچند ممکن است برخی تخلفات آموزشی وجود داشته باشد اما به دلایل سیاسی و فکری، دانشجویان در اختیارِ کمیته انضباطی گذاشته نشده اند. در این چهار سال سه تشکل سیاسی جدید در دانشگاه علامه شکل گرفته که حداقل دو تشکل، اطلاح طلب است.
این استاد روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبائی درباره برخی مطالبات سیاسی و صنفی دانشجویان در این دوره اظهار داشت: اینکه دانشجویان مطالبات آرمان گرایانه داشته باشند، در واقع، بخشی از هویت آنها است و قابل فهم به نظر می رسد. توجه کنید این مساله همیشه بوده؛ اینکه دانشجویان در واقع همیشه غایتِ یک چیزی را مطالبه می کنند، در سنت تاریخی و نهاد دانشگاه و جنبش دانشجویی همواره وجود داشته است.
وی ادامه داد: اما مساله اینجاست که آرمان خواهی دانشجویان یک چیز است و آنچه در واقعیت می گذرد و در واقع نگرش اعتدالی به موضوعات و مسائل، چیزی دیگر. اگر معتقدیم که آقای دکتر سلیمی به عنوان رییس دانشگاه علامه طباطبائی، یک شخصیت اعتدال گراست، باید در همین چارچوب از او انتظار داشته باشیم.
فرقانی از احیای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه سخن گفت و تاکید کرد: شورای صنفی دانشگاه که 10 سال بود در دانشگاه اصلاً وجود نداشت، دوباره شکل گرفته است. بیشتر دانشجویان ستاره دار به تحصیل باز گشته اند.
وی همچنین بازگرداندن بسیاری از استادان اخراج شده دانشگاه علامه طباطبایی در دوران گذشته را یکی از نقاط مثبت کارنامه دکتر سلیمی برشمرد و گفت: در این مدت، حدود 30 استاد اخراجی به دانشگاه برگشته اند و 140 استاد با مدارک علمی دکتری به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه جذب شده اند.
فرقانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا در چهار سال گذشته، استادی از دانشگاه علامه اخراج یا تعلیق شده است؟ تصریح کرد: به هیچ عنوان، چنین چیزی روی نداده است.
این روزنامه نگار پیشکسوت، توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی و تفریحی دانشگاه علامه را از دیگر دستاوردهای چهار سال گذشته توصیف کرد و گفت: 50 هزار متر مربع بنای علمی، فرهنگی، آموزشی و ... ساخته شده است که این روند همچنان ادامه دارد.
وی، به تلاش ها و حمایت های فراوان سلیمی در زمینه استقلال و تاسیس دانشکده علوم ارتباطات - که از مطالبات مهم و به حقِ استادان، دانشجویان، اصحاب رسانه و روزنامه نگاران ایران بود- اشاره کرد و افزود: به طور قطع و یقین اگر حمایت ها و تلاش های شخص رییس دانشگاه علامه نبود، این اتفاق مبارک، پس از یک بلاتکلیفی چندین ساله، روی نمی داد.
به گفته فرقانی، تاسیس دانشکده علوم ارتباطات در فضایی به مساحت بیش از 6 هزار متر مربع و در یک ساختمان مستقل با امکانات بسیار مناسب آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نوید بخش توسعه روزافزون کمی و کیفی رشته های ارتباطات، روزنامه نگاری و روابط عمومی و دیگر زمینه های علمی نوپدید در این حوزه است که در این مدت کم، برخی از آنها به نتیجه رسیده که از آن جمله می توان به تاسیس کرسی ارتباطات علم و فناوری در دانشکده علوم ارتباطات با مشارکت یونسکو و نیز ایجاد رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی ارشد، اشاره کرد.
فراهنگ ** انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال