وزیر آموزش و پرورش: سرزندگی و نشاط در مدارس کمرنگ شده است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرزندگی و نشاط در مدارس کمرنگ شده است، افزود: یکی از مهمترین ابزار هایی که می‌تواند شادی و نشاط را به مدارس و جامعه آینده باز گرداند، بحث تربیت بدنی و ورزش است که متاسفانه امکانات لازم در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحائی روز سه‌شنبه در نشست ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش آموزی اظهار داشت: مدرسه باید کانون اصلی آموزش های عمومی قرار گیرد و این نقش در ساختار آموزشی و پرورشی به مدرسه بازگردد.
و تصریح کرد: از زمانی که مدرسه را به عنوان کانون فرعی در فرایند یاددهی و یادگیری در نظر گرفته و نهادهای موازی تشکیل دادیم، بهره وری کاهش یافته و از اهداف تعلیم و تربیت فاصله گرفته ایم.
بطحایی گفت: محور تمامی فعالیت ها باید در مدرسه باشد و هر آنچه امکانات و تجهیزات در کنار مدرسه آماده می شود باید در خدمت و پشتیبانی از برنامه های مدرسه باشد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس امروز از شادابی و نشاط فاصله گرفته اند و این فاصله در حال زیاد شدن است و سرزندگی در مدارس کمرنگ شده است.
بطحائی ادامه داد: یکی از مهمترین ابزار هایی که می‌تواند شادی و نشاط را به مدارس و جامعه آینده باز گرداند، بحث تربیت بدنی و ورزش است که متاسفانه امکانات لازم در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: البته باید توجه داشت که برای توسعه ورزش همگانی و پایه، امکانات زیادی نیاز نیست بلکه ذوق و شوق لازم است و این مساله که مدیران مدارس به این باور برسند توسعه تمامی ابعاد پرورشی باید مدنظر قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آموزش عمومی، مدرسه کانون اصلی آموزش و پرورش باید باشد، گفت: در سال های گذشته به ویژه بعد از انقلاب به تدریج نهادهای موازی در کنار مدرسه ایجاد و نقش مدرسه در فرآیند یاددهی و یادگیری کمرنگ شد اما از چهار سال قبل با تلاش مسئولان، مدرسه نقش اصلی خود را پیدا کرده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید برنامه های آموزش همگانی با توجه به امکانات موجود مورد واکاوی قرار گیرد تا به شاخص های واقع بینانه و هدف گذاری در پایان سال تحصیلی 97 - 96 در حوزه شاخص های تربیت بدنی و آموزش عمومی برسیم.
بطحائی با بیان اینکه همانگونه که در سرمایه‌گذاری ها شاخصی برای کیفیت تعیین می شود باید برای کیفیت ورزش در مدارس نیز شاخص تعریف شود، تصریح کرد: هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نخواهد رسید مگر اینکه به آموزش و پرورش عمومی توجه شود و این موضوع چپ و راست و دولت اصول گرا و اصلاح طلب سرش نمی شود.
وی یادآور شد: اگر آموزش و پرورش به ویژه آموزش عمومی به سطح قابل توجهی از توسعه یافتگی نرسد، نباید در آینده انتظار جامعه توسعه یافته داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: صاحبنظران حوزه توسعه معتقدند با تجزیه و تحلیل مدرسه امروز، مختصات جامعه فردا شکل می گیرد.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امیدغیاثوند

انتهای پیام /*

باشگاه مخاطبان ایرنا

برای ارسال نظرات از فرم پایین صفحه استفاده کنید.
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال