۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82654254
T T
۰ نفر
14شهریورآغاز ثبت نام نخستین آزمون استخدام شركت های خصوصی و دانش بنیان

تهران – ایرنا - رییس مجموعه رقابت های تخصصی مهارت سنجی فناورد گفت:ثبت نام نخستین آزمون استخدام شركت های خصوصی و دانش بنیان كشور از روز سه شنبه 14 شهریور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، محمدحسین قمری روز دوشنبه در نشست خبری نخستین آزمون استخدام شركت های خصوصی و دانش بنیان كشور در سخنانی با اشاره به اینكه فرایند طراحی این آزمون از سال 1395 پیش بینی شده است گفت: حجم بالای شركت های خصوصی و دانش بنیان ایجاب می كرد كه شركت فناورد ایده برگزاری آزمون استخدامی به منظور تسهیل جذب فارغ التحصیلان ماهر دانشگاهی را دنبال كند.
وی با اشاره به تشكیل شورای سیاست‌گذاری و برگزاری این آزمون تصریح كرد: هم اكنون شواری سیاست‌گذاری نخستین آزمون استخدام شركت های خصوصی و دانش بنیان كشور با ایجاد ارتباطات مناسب با سایر نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط، در حال فراهم كردن تمهیدات لازم جهت برگزاری این آزمون است.
قمری اظهاركرد:این آزمون علاوه بر حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، از حمایت سایر نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی نظیر وزارت كار، سازمان صدا و سیما، مركز همكاری‌های فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادها در سال جاری برخوردار است.
وی با بیان اینكه، نخستین آزمون شركت های خصوصی و دانش بنیان در دو مرحله در نیمه دوم سالجاری برگزار می شود، از آغاز ثبت نام این آزمون از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 شهریورماه خبر داد و افزود: ثبت نام تا روز 28 شهریور ادامه خواهد داشت و اعلام نتایج و آغاز مرحله مصاحبه و جذب نیز نیمه دوم مهرماه سالجاری خواهد بود.
قمری با اشاره به نحوه و فرایند برگزاری نخستین آزمون استخدام شركت های خصوصی و دانش بنیان با بیان اینكه فرایند این آزمون دارای 5 مرحله است، گفت: مرحله اول ثبت نام اینترنتی در شهریور ماه سال جاری است و مرحله دوم نیز برگزاری قسمت نخست آزمون به صورت نیمه متمركز و اینترنتی در مهر و آبان ماه سال 96 است.
قمری با بیان اینكه مرحله سوم این آزمون اعلام نتایج مرحله نخست آن در آذرماه 96 است ، برگزاری آزمون مرحله دوم به صورت مصاحبه حضوری از دی ماه تا اسفند ماه 96 در تهران و 5 استان كشور به صورت منطقه ای را مرحله چهارم این آزمون عنوان كرد و افزود: مرحله پنجم و نهایی این آزمون معرفی پذیرفته شدگان به شركت ها و اختتامیه آن در اسفند ماه 1396 خواهد بود.
وی اظهار كرد : مشاغل مورد نیاز شركت های خصوصی و دانش بنیان بر اساس حوزه شغلی به 8 بخش مستقل تقسیم شده است كه هر بخش را یك دسته شغلی تعریف كردیم.
به گفته وی بخش اجرایی و فنی ، بخش بهداشت، درمان و مراقبت ، بخش خدماتی، رفاهی و آموزشی، بخش طراحی، رسانه ای ، بازاریابی و فروش، بخش فن آوری اطلاعات ، بخش كارشناسی و معرفی، بخش مالی ، حقوقی و اداری و همچنین بخش مدیریتی از جمله دسته های شغلی نخستین آزمون شركت های خصوصی و دانش بنیان است.
وی در ادامه تصریح كرد: پذیرفته شدگان در این آزمون علاوه بر معرفی به 3 هزار و 125 شركت دانش بنیان ، به بیش از 16 هزار شركت خصوصی عضو شهرك های صنعتی شركت و همچنین دیگر شركت های خصوصی بزرگ معرفی می شوند.
قمری با بیان اینكه متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون از 8 صبح روز سه شنبه 14 شهریور می توانند به سایت این آزمون به نشانی www.inre.ir مراجعه نمایند، افزود: مراحل ثبت نام این آزمون وارد كردن اطلاعات فردی، سوابق، انتخاب مشاغل مورد تقاضا با هر مدرك تحصیلی است.
به گفته وی، نوع سوالات این آزمون رفتاری عمومی (شخصیت شناسی)، رفتاری تخصصی (هوش، فهم اجتماعی، زبان) دانشی عمومی و خصوصی (اختصاصی برای هر شغل) خواهد بود و منابع سوالات شامل دفترچه های كنكور كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری و همچنین آزمون های استخدامی سازمان ها و مشورت با متخصصین رشته های شغلی خواهد بود.
علمی**1836**1440
خبرنگار: یوسف درویشی** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با كانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر