۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82653657
T T
۰ نفر
رقابت هفت تیم آسیایی بر سر دو سهمیه باقیمانده جام جهانی

تهران-ایرنا- در حالی كه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا روبه پایان است، سرنوشت هفت كشور در مسیر صعود به تورنمنت سال آینده مسكو روز سه شنبه روشن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تیم های ایران و ژاپن صعود خود را به جام جهانی سال آینده قطعی كرده اند. استرالیا ، عربستان، امارات متحده عربی، كره جنوبی، سوریه، ازبكستان و چین بر سر دو سهمیه باقیمانده با هم رقابت می كنند.
آخرین مرحله از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا در دو گروه پیگیری می شود. دو تیم صدر و دوم هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی می شوند و تیم های سوم باید مقابل هم بازی كنند تا حق حضور در پلی آف بین قاره ای را بدست آورند.
سرنوشت استرالیا در دست ژاپنی هاست. استرالیا در ملبورن میزبان تایلند است و می داند در صورت برتری عربستان مقابل ژاپن در جده، شكست تایلند برای صعود مستقیم این تیم كافی نیست.
«مارك میلیگان» كاپیتان استرالیا گفت: از 10 سال گذشته تاكنون كه در رقابت های مقدماتی جام جهانی در آسیا شركت می كنیم، هیچ بازی مهمتر از این نیست.
استرالیا در گروه دوم پایین تر از عربستان و در رده سوم ایستاده است. در صورت پیروزی دو تیم، عربستان راهی جام جهانی می شود و شاگردان
«آنژه پوستكگلو» باید به پلی آف بروند.
امارات نیز در رده چهارم، همچنان امیدوار است. اما این تیم نیازمند یك پیروزی بزرگ برابر عراق و شكست عربستان و استرالیا است تا با كسب رده سوم گروه، به مرحله پلی آف برود.
در گروه اول، نبرد بین چهار تیم جریان دارد. كره جنوبی درصورت پیروزی برابر ازبكستان می تواند دومین سهمیه گروه را تصاحب كند.
اما شكست برای كره ، در صورت برتری سوریه مقابل ایران، فاجعه بار است.
سوریه كه از تفاضل گل بهتری نسبت به ازبكستان برخوردار است، در صورت باخت كره جنوبی، با كسب پیروزی می تواند جایگاه دوم گروه را از آن خود كند و به جام جهانی راه یابد.
پیروزی سوریه مقابل ایران كه در رقابت های مقدماتی شكست نداشته، یك دستاورد حیرت انگیز برای تیمی است كه بازی های خانگی خود را به علت جنگ در كشورش، در زمین بی طرف برگزار كرده است.
اما «كارلوس كی روش» سرمربی ایران تاكید كرد كه با وجود صعود به جام جهانی این بازی را آسان نمی گیرد.
در همین حال تیم چین به سرمربیگری «مارچلو لیپی» می تواند در صورت شكست قطر و همچنین باخت ازبكستان و سوریه به پلی آف برود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1584**1368
مترجم:مولوی**انتشار: خیراله شفیعی

سرخط اخبار ورزش