۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 82647187
T T
۰ نفر
ارائه گزارش كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در كميسيون آموزش مجلس

تهران - ايرنا - سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از ايجاد تفاهم و تعيين تكليف رشته محل‌هاي اختلافي دانشگاه آزاد و ارائه گزارش كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در جلسه امروز كميسيون متبوعش خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از خانه ملت، سيدحمايت ميرزاده در تشريح جلسه امروز (دو‌شنبه) كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه رييس دانشگاه آزاد اسلامي به منظور ارائه برنامه هاي كاري دانشگاه مذكور در كميسيون حضور يافت، گفت: در اين راستا فرهاد رهبر توجه به افزايش كيفيت آموزش، كمك به شركت هاي دانش بنيادين، مهارت آموزي، تامين منابع مالي از طريق راه هاي جديد و غيره را از جمله برنامه هاي كاري خود براي دانشگاه آزاد برشمرد.
نماينده مردم گرمي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به دعوت از نمايندگان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه آزاد اسلامي به‌منظور تفاهم و تعيين تكليف رشته محل‌هاي اختلافي، اظهار كرد: خوشبختانه تفاهم خوبي بين دو مجموعه حاصل شد و بر سه شرط توافق شده گذشته مجددا تفاهم و توافق حاصل شد. بر اين اساس هر واحد دانشگاهي هر كدام از اين سه شرط را داشته باشد مي تواند به كار خود در اين مقطع ادامه دهد.
وي تصريح كرد: بر اين اساس دانشگاه آزاد مي تواند اگر واحدي دانشجوي دكتري دارد يا فارغ التحصيل ارشد داشته باشد مي تواند دانشجوي كارشناسي ارشد جذب كند در اين بين در شرط سوم نيز عنوان شده اگر واحدي سه استاديار تمام وقت يا دو استاديار تمام وقت و دو نيمه وقت داشته باشد، دانشجوي ارشد جذب كند.
ميرزاده با اشاره به اين كه گزارش نهايي كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان نيز كميسيون مطرح شد، گفت: گزارش مطرح شده در اين جلسه بيشتر مربوط به بانك سرمايه بود از اين رو با توجه به گستردگي امور و تعدد شركت هاي زيرمجموعه مقرر شد در جلسه ديگري اين مهم مطرح شود تا پس از نهايي شدن در صحن علني قرائت و در اختيار رسانه ها قرار بگيرد در اين بين گزارش مذكور در اختيار افراد حقيقي و حقوقي كه اسامي آن ها در گزارش آمده قرار خواهد گرفت تا نكات مدنظرشان را بيان كنند.
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي درباره دعوت از معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به‌منظور بررسي مشكلات دستياران رشته‌هاي تخصصي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور خاطرنشان كرد: در اين راستا نظراتي از سوي افراد مطرح شد كه در قبال آن پاسخ هايي ارائه شد لذا مي توان اذعان كرد كه وزارت بهداشت بر اساس قواعد مشخصي اقدام به انجام امور مي كند.
سيام**1751 *تنظينم: خسرو محمدي*انتشار:اميركاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ