۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82646577
T T
۰ نفر
مقام مسئول: پرايد در خط پايان/ آخرين پيش فروش مشتريان خاص از فردا كليد مي خورد

تهران- ايرنا- معاون بازاريابي و فروش شركت خودروسازي سايپا از آغاز آخرين طرح پيش فروش مشتريان خاص پرايد با شناسايي مشتريان واقعي و مصرف كننده از فردا (سه شنبه) خبر داد و گفت: در اين طرح خودروي پرايد با ارائه كد ملي از سوي افراد فقط به مشتريان واقعي و مصرف كننده ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «رضا تقي زاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبري در جمع خبرنگاران با عنوان «آخرين طرح پيش فروش مشتريان خاص پرايد» در محل اين شركت در تشريح اين طرح افزود: با اعلام خارج شدن پرايد از خط توليد در هفته هاي گذشته، با موجي از تقاضا براي خريد اين خودرو بويژه از سوي نمايندگي هاي فروش و نمايشگاه داران مواجه شديم.
اين مقام مسئول با اشاره به تجربه خارج شدن پيكان از خط توليد در سال هاي گذشته كه در نهايت منجر به افزايش بيش از 2 برابري قيمت آن در واپسين روزهاي توليد شد، تصريح كرد: اين طرح به منظور مقابله با ايجاد چنين شرايط قيمتي درباره پرايد طراحي شد.
وي بيان داشت: در اين طرح به هر فرد حقيقي مطابق با كد ملي اش و همچنين بررسي سوابق مشتريان، يك خودرو اختصاص خواهد يافت.
تقي زاده خاطرنشان كرد: دانشجويان، طلاب، زوج هاي جوان كه در سال جاري ازدواج كرده باشند، افراد جوياي كار و بازنشستگان در اين طرح در اولويت قرار خواهند داشت.
وي گفت: در اين طرح براي نمايندگي هاي فروش سايپا هيچ سهمي در نظر گرفته نشده است و فرزندان بالاي 18 سال خانواده ها در صورتي كه جوياي كار باشند، با استعلام از طريق وزارت كار، رفاه و تامين اجتماعي مي توانند به ثبت نام بپردازند؛ در اين زمينه در چند مرحله از جمله ثبت نام و صدور دعوتنامه از مشتريان تقاضاي ارائه مدارك خواهد شد.
معاون بازاريابي و فروش سايپا ادامه داد: افرادي كه اكنون از خودروي پرايد استفاده مي كنند نيز مي توانند در اين طرح مشاركت كنند.
تقي زاده تصريح كرد: سقف فروش پرايد در اين طرح بسته به نياز مشتريان است، فروش به شيوه اينترنتي انجام خواهد شد و پس از اجراي اين طرح همه خودروهاي خانواده پرايد از جمله وانت پرايد از خط توليد خارج خواهند شد؛ در اين طرح در تلاشيم نسبت به تامين خودروي همه ثبت نام كنندگان تا پايان سال اقدام كنيم.
تقي زاده يادآوري كرد: نزديكترين جايگزين فعلي پرايد مي تواند گروه تيبا يا گروه ايكس 200 باشد كه مصرف كننده بايد تا 25 درصد نسبت به پرايد هزينه بيشتري بابت خريد آن متقبل شود؛ در اين زمينه خواستار آن هستيم تا سيستم بانكي به ياري مشتريان بشتابد.
وي اظهار داشت: هم اكنون توليد هر دستگاه پرايد با زيان حدود 30 تا 40 ميليون ريالي همراه است و فقط سال گذشته 12 هزار ميليارد ريال در توليد پرايد زيان داشتيم.
اين مقام مسئول در پاسخ به ايرنا خاطرنشان كرد: شركت سايپا متعهد مي شود كه پس از خارج ساختن اين خودرو از خطوط توليد، تا 10 سال به تامين قطعات آن بپردازد.
به گزارش ايرنا، گروه خودروسازي سايپا اعلام كرد دليل اصلي خروج پرايد از خطوط توليدي اين شركت، تبعيت از قوانين مصوب و همراستا با سياست‌هاي دولت و مجلس شوراي اسلامي است.
پيش تر «مهدي جمالي» مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرده بود: دغدغه فعلي اين گروه با توجه به مطالعات بازار ، وابستگي اقتصادي و درآمدي بسياري خانواده هاي كم درآمد و كم بضاعت كشور به پرايد است و در حقيقت بخشي از اشتغال كشور با استفاده از اين خودرو تامين مي شود.
وي بيان داشت: از بخش فروش گروه سايپا درخواست كرده ايم تا برنامه اي طراحي كنند تا پيش از خروج پرايد از سبد توليد، به اين قشر آسيبي وارد نشود و اين را وظيفه اجتماعي خود مي دانيم.
جمالي اظهار داشت: كم مصرف بودن، پايين بودن قيمت و هزينه هاي تعميراتي و خدمات پس از فروش گسترده، از جمله ويژگي هايي است كه محبوبيت اين خودرو را نزد خانواده ها دوچندان كرده است.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام 3065**1561** خبرنگار: محمد ملك دار ** انتشار:مژگان توانا

سرخط اخبار اقتصاد