۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82645017
T T
۰ نفر
پنجم تا هفدهم شهریور ماه آخرین فرصت ثبت سفارش كتاب های درسی

تهران - ایرنا - مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش ‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دوره پیش‌ دانشگاهی كه موفق به ثبت سفارش كتاب های درسی نشده اند، از امروز - پنجم -تا هفدهم شهریور فرصت دارند.

لیدا نیك روش روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: این فرصت برای تمامی دانش‌آموزانی‌ كه به هر دلیلی موفق به ثبت نام در سامانه فروش كتب درسی نشده‌اند، فراهم است تا با مراجعه به سامانه http://www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش كتاب های درسی خود اقدام كنند.
وی با بیان اینكه همچنین دانش آموزان می توانند در فرصت ایجاد شده مشخصات خود را در این سامانه اصلاح كنند، افزود: دانش آموزانی كه دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند از طریق مدرسه و به صورت گروهی سفارش خود را در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت كنند.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه ثبت نام اینترنتی كتب درسی كلاس اولی‌ها كه از 15 تیر شروع شده بود تا 17 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: معلمان نیز می توانند سفارش كتاب های درسی و بسته های آموزشی مورد نیاز خود را از پانزدهم شهریورماه از منوی «سفارش تك جلدی كتاب های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت كنند تا از طریق شركت پست به آنها تحویل شود.
وی تاكید كرد: كتاب درسی به اندازه كافی چاپ شده و در اول مهر ماه هیچ دانش آموزی در هیچ یك از پایه های تحصیلی بدون كتاب نخواهند بود.
نیك روش در خصوص قیمت كتاب های درسی برای سال تحصیلی 97 - 96 نیز گفت: تغییر قیمت كتاب ها در متوسطه افزایش چشمگیری نداشته و در دوره ابتدایی نیز پایین تر از نرخ تورم و تنها هفت درصد افزایش داشته و خانواده ها می توانند یك دوره كتاب درسی در پایه اول ابتدایی را با قیمت 14 هزار و 300 تومان خریداری كنند.
مدیركل نظارت بر نشر و توزیع مواد درسی خاطرنشان كرد: ذكر این نكته ضروری است كه اگر دانش آموزی در هر یك از مقاطع تحصیلی در همان منطقه یا استان خود تغییر مكان دارد، نیازی به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود ندارد و سامانه سناد این تغییرات را لحاظ خواهد كرد و دانش آموز می تواند در آخرین مدرسه ای كه ثبت نام خود را قطعی كرده، كتاب های درسی را دریافت كند.
نیك روش اضافه كرد: اما دانش آموزی كه از یك استان به استان دیگر جابجا می شود، لازم است مجددا به سامانه مراجعه كرده و اطلاعات خود را اصلاح كند در غیر این صورت، كتاب درسی به همان مدرسه ای كه ابتدا ثبت نام كرده، فرستاده می شود.
نیك روش افزود: خانواده ها می توانند هر نوع مشكل در زمینه توزیع كتاب های درسی و افزایش قیمت بالاتر از پشت جلد كتاب ها را به شماره تلفن های 88827778 و 88305860 اطلاع دهند.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ