۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۴۵
کد خبر: 82644313
T T
۰ نفر
برج خنك كننده در خوابگاه های دانشگاه چمران اهواز نصب شد

تهران-ایرنا- رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از رفع مشكل سرمایشی خوابگاه دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: با حمایت صندوق رفاه دانشجویان برج خنك كننده و صد دستگاه كولر گازی در خوابگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز نصب شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ذوالفقار یزدانمهر از كمك یك میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای رفع مشكل سرمایشی دانشگاه چمران خبر داد و گفت: به دنبال گرمای هوا در اوایل تابستان امسال مشكلاتی برای خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) پیش آمده بود. در حال حاضر این مشكل با خرید سیستم‌های سرمایشی جدید رفع شده است.
مشاور وزیر علوم اظهار كرد: مشكل سیستم سرمایشی این خوابگاه با پیگیری‌های وزیر علوم و صندوق رفاه دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت و در جلساتی كه برگزار شد تاكید شد كه این مشكل تا مهرماه رفع شود و در هفته جاری این مشكل با كمك هزینه صندوق رفاه و خرید سیستم سرمایشی توسط دانشگاه برطرف شد.
یزدانمهر خاطرنشان كرد: صندوق رفاه دانشجویان حدود یك میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای رفع مشكل سرمایشی دانشگاه شهید چمران اهواز كمك كرد و در حال حاضر مشكلات خوابگاه‌های دانشگاه برای سال تحصیلی جدید رفع شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیشتر دانشجویان خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز در خرداد ماه ، فصل امتحانات پایان ترم، در اعتراض به نداشتن دستگاه های خنك كننده كولر در هوای بسیار گرم و شرجی، تجمع اعتراض آمیز برپا كرده بودند.
غلامحسین خواجه رییس دانشگاه چمران با اعلام اینكه اعتبار موردنیاز برای برقراری سیستم خنك كننده مناسب تامین شده و بلافاصله پس از پایان ترم اجرا خواهد شد گفته بود: پیش‌بینی نمی‌‌ كردیم كه با این شرایط مواجه شویم و گرمای هوای اهواز به این میزان افزایش پیدا كند.
در سال های اخیر چند بار اهواز داغ ترین شهر جهان اعلام شده بود.
دانشجویان این دانشگاه می‌گویند در روزهایی كه دمای هوا از 50 درجه هم گذشته، بدون كولر نمی‌توان در خوابگاه زندگی كرد.
پیشتر محمدرضا علم معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، آن زمان در توضیح وضعیت به خبرنگار ایرنا گفته بود: مشكل سیستم سرمایشی این خوابگاه به دلیل فرسودگی تجهیزات بوده است. ما دو خوابگاه به صورت مقطعی برای انتقال دانشجویان آماده كرده ایم كه اگر آنها استقبال كنند، می توانند به این خوابگاه ها بروند.
فراهنگ ** 9187**1823 خبرنگار: حمیدرضا بازگشا ** انتشار: طاهره نبی اللهی
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ